Gå til innhold

Er Makka Pakka gutt eller jente????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er det store spørsmålet her idag,hehe!

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tror det er få av figurene i drømmehagen som har et kjønn :)

Skrevet

gutt kanskje?

Skrevet

Jenta mi på 4 år sier det er en gutt.. hehe..

Skrevet

de tenker at det er gutt for de det er naturlig å tenke at noe er et hannkjønn fram til det er bevist at de er jenter. akkurat som de fleste sier "han" i magen i stedet for "hun" i magen frem til de får vite kjønnet

Skrevet

3 åringen min sier jente :) Ulike meninger med andre ord....

Skrevet

ja mulig... aldri tenkt på det jeg..

ingen jeg kjenner som har kaldt nurket i magen på meg for gutt.. gikk under den eller babyen bare frem til vi visste kjønnet.

Skrevet

nei ingen jeg kjenner har sakt gutt heller. men mange sier "han i magen" og ikke "den i magen". eks "han sparket i sta" er mer naturlig og si en "den sparket i sta"

jeg sa "hun spraket", for jeg var helt overbevist om at det var en jente inni der... haha.. og jordmor kommenterte at det var veldig uvanlig at folk sa "hun" før de viste for sikkert, at folk heller brukte "han"

hehehe... dette blir en dyp debat i forhold til at det er makka pakka vi snakker om... ehehe

Skrevet

hehe.... mye mulig...

merkelig jeg aldri har hørt noen bruke han om ukjent kjønn om det er så vanlig.. men samma det da.

Skrevet

Det varierer nok hvordan folk snakker om ukjent kjønn. Jeg har aldri eller kjenner ingen som referer til det man ikke vet hva er som "han/ham".

I forhold til de i magen sier de da "babyen" istedet.

Jeg tenkte makka pakka var gutt fordi jeg syns den figuren ser guttete ut...

Skrevet

Jeg har alltid sett på han som gutt, jeg...

Skrevet

Hehe, i følge 4 åringen her er Hinkel - Pinkel (?) gutt og Makka - Pakka jente:)

Skrevet

Makka Pakke tilsnakkes "han"

Hopsi Deisi "hun"

Hinkelpinkel "han"

Men hva er Tomlingene de tilsnakkes som "de"?

Skrevet

Hinkel Pinkel er etter min mening gutt, Makka Pakka gutt, Hopsy Daisy kan muligens være i drag, hvis ikke er det nok jente.

Hvordan konglene klarer å produsere barn på det soverommet og endatil sovende i hodeenden til hverandre er for meg et større mysterium.

Skrevet

Sannali:

Hvem sier at man nødvendigvis må ha seg på soverommet. Kanskje Konglemamma og Konglepappa tar seg en tur i hagen etter alle har sovnet. Og dessuten er alle konglebarna like store => tilinger???

Så hva vet vi om hvordan de som før barna kom til verden

Skrevet

man vet at man har hatt barn litt for lenge med litt for lite fri når man diskuterer hvordan barnetvfigurene får barn.... hahahahah (og jeg har også tenkt tanken med at de ligger helt idiotisk)

Skrevet

Datteren min på 5 sier at det er to han-tomlinger og én hun-tomling. Selv mener jeg det er to jenter og én gutt;-)

Men egentlig tror jeg det er tre jenter, haha:-P

Skrevet

5 åringen her mener at makka pakka er ei jente:-)

Skrevet

He, he, ja her var det mange fine forslag, har lurt på dette selv. Var i England i november, og spurte i en lekebutikk, for de hadde alt mulig stæsj fra drømmehagen. Hun som jobbet der kunne fortelle meg at Makka Pakke hverken er gutt eller jente, fordi han/hun er en stein :-) Ikke vet jeg om det stemmer, men det var i hvertfall det jeg fikk beskjed om.

Skrevet

Jeg har sett den engelske originalen og Makka Pakka er en gutt og omtales som "he".

Skrevet

Hahahahaha en levende stein altså. Så det er derfor "det" nesten bare leker med steinene sine;-)

Skrevet

Oppnedmorfarogenlitenmedtut (hvordan i allverden har du fått til det der forresten?):

Du har observert sterkt. Kanskje de tilogmed swinger litt med de blå konglene når de måtte våge seg utenfor døren. På den andre siden;

Dersom jeg hadde fått tilinger hadde jeg også valgt å sove resten av livet med mannen i hodeenden. Muligens det er en subtil beskjed til den oppvoksende slekt..?

Skrevet

Makka Pakka er en stein? Trodde bare han slet kraftig med traumer fra barndommen siden han legger seg natt etter natt med den store steinen i den altfor lille senga si.

Og når vi er inne på temaet, er det ikke litt uhygienisk å lære barna at en svamp rekker til å vaske ren hele vennegjengen?

Skrevet

Tror Makka Pakka er gutt, men vet også at Makka er et slengord for et narkotisk stoff, så hva er makka pakka da?

Skrevet

En pakke heroin?

Teletubbies var jo i sin tid i vinden fordi en av dem hadde symbolet for homofili på hodet, at det var en antenne for tv´en på magen var liksom litt for lett for de som ser etter sånt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...