tottit Skrevet 10. mai 2009 #1 Skrevet 10. mai 2009 Vi har en gutt på 7 måneder. Legen hans ringte på fredag å ga beskjed om at han hadde blant annet lav B12, så vi skal på sykehuset med han på mandag for å få en injeksjon. Vi får mer informasjon når vi kommer på sykehuset. Er det noen som har opplevd dette? Hva har evt. årsaken til mangelen vært?
Vinden blåser Skrevet 10. mai 2009 #2 Skrevet 10. mai 2009 har ikke peiling,men... http://www.uib.no/info/dr_grad/2004/monsen.htm har ikke lest hva som står der,men kan være noe fornuftog..kanskje..
tottit Skrevet 10. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 10. mai 2009 Takk for svar;) Sto litt fornuftige ting der. Flere?
NormaJean Skrevet 10. mai 2009 #4 Skrevet 10. mai 2009 jeg har pernisiøs anemi og må ha b12 injeksjoner hver 2. måned. Det blir satt intramuskulært, foretrekker i gluteus maximus;) (aka rompa) det kan også settes feks i låret. det ble oppdaget da jeg var veldig syk for noen år siden. http://www.portamedicus.no/ArticleDisplay.aspx?MenuId=4267&ContentId=6153 men det finnes forskjellig årsaker til b12 mangel utover manglende intrinsic faktor (min diagnose) feks magetarm sykdom, problemer med kosthold, alkoholisme (tipper det ikke er problemet til din bebbis';) osv hvis jeg skal gjette så er det nok mulig (men absolutt ikke sikkert) at kanskje babyen din har noe mage/tarm problemer? det er sikkert det de vil utrede først siden han er så liten. I min familie har pappa og lillesøs også vit b12 mangel av ukjent årsak, de tror kanskje vi har noe arvelig kluss.
tottit Skrevet 10. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 10. mai 2009 takk for svar! Er spent på hva de sier i morgen.
tottit Skrevet 10. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 10. mai 2009 NormaJean: Det høres ut som du har peiling;) Du har rett i at han har mage problem. Han har refluks og går på Losec tabletter. Han har brukt det siden han var 4 måneder. Jeg vet at reduksjon av magesyre kan føre til B12 mangel, men jeg trodde det var ved lengre tids bruk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå