Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hva synes dere om navnet Samuel? Før syntes jeg det var veldig gammeldags og bibelsk, deretter syntes jeg det passet fint på engelsk, og nå har jeg begynt å tenkte at det kanskje fungerer fint i Norge også. Mannen min er ikke norsk, så vi vil gjerne ha et litt internasjonalt navn. Fra før har vi navnene David, Benjamin og Aksel/Axel på navneblokken vår.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140083255-kan-vi-bruke-samuel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker det ikke noe særlig... Både fordi jeg forbinder det med en ekling som var med i Big-Brother (ja - jeg så litt på det...), og fordi det for meg først og fremst er et navn jeg forbinder med svarte (uten at det er noe galt i det egentlig). Liker ellers alle de andre navneforslagene dine :-)

Samuel er et vakkert navn, og det må jo være verdens vakreste navn når det uttales på engelsk.. Benjamin er også uhyre pent på engelsk, og fungerer også flott i Norge. Axel er i grunn tøft, men fort det blir veldig "bredt" når man sier det, nesten litt på kanten til slitsomt.. Har derfor inntrykk av at det fort blir "Aksl". David er jeg ikke så glad i.

Hva med

Sakarias

Sixten

Samson

Esekiel

Eskil

Xavier

Annonse

Samuel er nydelig. Både på norsk og spansk, men kanskje særlig på engelsk og da også kortformen Sam!

Hvilket språk snakker mannen din da?

Aksel er og fint.

Benjamin er ok.

David er ikke min greie.

Flere internasjonale som funker på norsk og:

Simon

Peter

Jonathan

Oscar

Gabriel

Edvard

Albert

Wilhelm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...