Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

dette er vel mest sannsynlig det som er bekkenlåsning... jeg har både bekkenlåsning- og løsning. knallvondt, men kiropraktor har kjempepeiling og kjenner og forklarer eksakt hva som er feil, og manipulerer bekkenet på plass igjen. feilstilling drar jo også med seg ryggen og lager mye smerter der, samt muskulatur som er festet i bekkenet som blir vannvittig vond..... men selv om bekkenet kommer på plass igjen, medfører jo bekkenLØSNINGEN at det beveger seg altfor mye og dras ut av posisjon igjen, så det er jo en evig runddans det her.... men jeg er veldig fornøyd med kiropraktor!! Blir tatt på alvor, og godt å høre faglige forklaringer på smertene, slik at man ikke føler seg sytete.... for dette er vondt!!! føler med deg, det er vel sikkert det samme med deg?.

bare tre mnd igjen for min del (vært sykmeldt siden begynnelsen av mars da..) skal bli utrolig godt å bli ferdig med dette! Har du lenge igjen?

kan høres ut som det samme ja. Forferdelig vondt i korsrygg, bekken og nedover i foten. Har bare vært hos fysio en gang og mye info på en gang - så fekk nok ikke med meg alt. Virker som om han har peiling også ja. Han snakker om å få det på plass(eventuelt tape det), men at det stadig vil gå ut av posisjon igjen..-også få det på plass osv.. Hvor ofte går du til behandling? Tar det lang tid før det går ut av posisjon igjen?

Føler meg veldig sytete til tider ja - alt er jo et ork... vondt å stå, vondt å sitte og vondt å ligge. Livredd for at det ikke skal forsvinne etter fødselen. Jeg jobber 50%. Har slitt med vond rygg lenge, nett fått denne diagnosen. Sikkert ikke lurt at jeg jobber, men lenge til jeg skal til legen igjen. Kan eventuelt ringe han, det har han sagt. Men vil liksom jobbe også. Men er ekstra sliten og vondt de dagene jeg jobber. Hva har du fått beskjed om iforhold til det daglige? Hva skal du gjøre/ikke gjøre?

Har ca 4 mnd igjen....

hei igjen! jo jeg er sykmeldt 100%, men har et veldig fysisk yrke (sykepleier i hjemmesykepleien)... men det verste er jo at jeg på dagtid er hjemme med minstemor på 19mnd, noe som gjør det mye værre. hun er jo veldig aktiv, og jeg kan verken løfte eller løpe etter ho når ho stikker avgårde..men jeg gjør det jo selvfølgelig likevel og det er ikke akkurat å anbefale med en sånn diagnose... Pappan får ikke sykmeld. (dustesystem) men han har en snill arb.plass så han tar ho med seg på jobb noen dager så jeg kan komme meg litt innimellom...

synes det er veldig godt etter at kiropraktoren har "knekt" på plass bekkenet og låsningene som også går oppover i ryggvirvlene. noen ganger er jeg bedre i et par dager (ikke helt smertefri, men bedre enn det var), andre ganger er jeg bedre kun den ene ettermiddagen... det har vel litt sammenheng med om jeg får mulighet til å "lytte til bekkenet" som det så fint heter.. men har jo liten mulighet til det med minstemor å passe på.

pga av den naturlige bekkenløsningen vil jo bekkenet gå tilbake i feilposisjon etter ei lita stund... skikkelig herk dette her. Fått beskjed om å absolutt ikke sitte med beina i kors, ikke støvsuge, løfte tungt, vridninger (sitte ved bordet og hjelpe minstemor med maten ved siden av...skal helst ha ho rett foran meg.) bør ligge med pute mellom knærne om natta for å stabilisere og ellers ikke overbelaste seg selv. men bevegelse er viktig, men da kun rolig gange på mykt underlag (skog og mark, ut i hagen etc. asfalt er visst fysj og fysj. gjett om jeg har kjempelyst til å jobbe da! har vært på jobben noen ganger bare for å prate med kollegaer og være litt sosial. er ganske ensomt å være sykmeldt og samtidig ikke kunne bevege seg noe særlig! er veldig klar for å bli ferdig med dette sv.skapet, er litt småsjalu på folk som er ute å går tur.... men det blir nok sikert bra igjen en gang. det bare virker så uendelig langt fram! kiro. har beroliget meg med at det nok helt sikkert vil bli bra igjen....men hun sier jeg bør ha noe behandlig etter fødselen og. Har skrekken for å bli varig invalid....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...