Gå til innhold

Gravid!! For 5. gang - og trenger råd og litt hjelp fra dere andre:-)

inny

Anbefalte innlegg

Hei

Fra oktober 2007 til januar 2009 (altså i løpet av 1 år og 3 måneder) var jeg gravid hele 4 ganger med 3-4 mnd mellomrom. 2 graviditeter endte i SA og 2 i MA med påfølgende utskrapninger..... Vært noen tunge perioder. Utredning har ikke gitt noen svar - alt ser normalt ut foreløpig. Venter kun på kromosomtestene, men ingen av oss har noen syke i familien så jeg bekymrer meg ikke for det...

Men NÅ, nå sitter jeg her da. Gravid for 5. gang og DRITNERVØS! Oppdaget for 3 dager siden at jeg var gravid, og dette var 3 dager før mensen skulle komme. Vært på IVF-senteret på Ullevål og ble anbefalt (og ønsket det selv) å starte medisinering ved neste graviditet for sikkerhets skyld (selv om blodprøvene var OK). Så nå går jeg på Albyl-E daglig, Crinone x 1 hver dag og Pregnyl x 2 pr uke.

Men det jeg er aller mest nervøs for er at jeg ikke merker noen ting. Ingen ømme pupper, ingen murringer..... Er det noen av dere som har hatt det slik noen gang?

Fortsetter under...

Hei inny!

Gratulerer med graviditeten :o) Skjønner det er vanskelig å slappe av med din historie. Det som er bra, er jo at du får endel medisiner denne gangen som kan hjelpe deg videre i svangerskapet. Så det er i alle fall betryggende.

Jeg har selv mistet 9 stk, og vet hva det vil si med opp og nedturer. Hos meg er heller ikke noe galt funnet. Men denne gangen, da jeg for første gang fikk blodfortynnende, har altså ikke bare en, men to små jenter tatt plass i magen min. Jeg er over 20 uker. Så det går virkelig ann å beholde etter mange SA og MAer.

Jeg kjente svært lite til graviditeten de første ukene. Men i uke 6 kom det, og da kom det til de grader. Var innlagt i mange måneder pga kvalme.

Om du er nervøs, kan du jo få tatt en Hcg-prøve hos legen din. Vet ikke om du har vært borte i det før. Da tar legen en blodprøve, og to dager etter blir det tatt en ny. Dersom Hcg-nivået er bra, og det har fordoblet seg etter to dager, kan du være ganske trygg. Ellers kan du kanskje også be om en tidlig Ultralyd? Jeg tok i uke 6+5, og da slo begge hjertene. Så det er mulig å se noe så tidlig.

Vet ikke om dette var til noe hjelp, men jeg ønsker deg alt mulig godt i framtiden. Måtte det gå bra denne gangen!

Klem fra meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...