Gå til innhold

Sex uten beskyttelse og fest dagen etterpå?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, blir litt bekymret her. Er ennå en stund til eggløsning tror jeg. Hadde ubeskyttet sex for så å drikke godt med alkohol dagen etterpå. Hvis jeg ble gravid i går kan jeg ha skadet egget/sædcellene?

Blir takknemmelig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan legge til at jeg har sykluser på 33 dg og nå når jeg teller var jeg på dag 10 i syklus.

Skrevet

Etter det jeg har hørt så deler ikke fosteret blodbane med deg før etter et par uker. Og det er kanskje også en fattig trøst at har noe gått galt så tidlig i svangerskapet, så ordner kanskje naturen opp selv.

Drakk selv tildlig i svangerskapet (en uke på vei eller så) og sitter her i dag med en velskapt gutt. Men tankene plaget meg til tider "Hva om noe har gått galt!?" Derfor: neste gang jeg prøver er det NULL alkohol.

Skrevet

Takk for svar! Og nå tenker jeg jo slik at hvis jeg hadde eggløsning samtidig som vi hadde sex har jeg jo knapt vært 22 timer på vei dersom egget ble befruktet på sekundet.

Skrevet

La si du ble gravid dagen før festen. Egget vil likevel ikke feste seg før ca en uke etter befruktning, Og det vil enda ta litt tid før det får næring fra deg og blir påvirket av det du får i deg. Så det å drikke seg fra sant og samlig dagen etter ubeskyttet sex er ikke farlig for barnet.

Skrevet

Takk, blir litt beroliget nå.

Skrevet

Men tenker fremdeles på dette... Andre som vet?

Skrevet

Det er sannsynligvis ikke farlig. Det er ikke engang sikkert at et evt. egg var blitt befruktet da du drakk. Mor og foster deler aldri blodbane, men stoffer, som alkohol, passerer gjennom morkaka til fosteret. Denne forbindelsen dannes ikke før etter noen uker, og derfor er det mange som antar at drikking før dette ikke skader fosteret. Det som imidlertid skjer når du drikker alkhol er at det påvirker noen av hormonene i kroppen, og dermed kan det få innvirking på fosteret likevel.

Dette er ting man vet lite om, fordi forskning på dette er vanskelig pga etikken rundt det hele. Derfor anbefaler de null alkohol. Jeg tror imidertid at utrolig mange har hatt noen fester før de finner ut at de er gravide, og det går nesten alltid bra. Jeg var en av dem, visste nemlig ikke at jeg var gravid. Så det går nok bra, hvis du skulle være så heldig å bli gravid.

Skrevet

Tror ikke det er sånn kjempefarlig, for egget har muligens ikke en gang blitt befruktet. Dessuten er det jo kjempemange som ikke skjønner at de er gravid før de er noen uker på vei, og da har de sikkert tatt en fest eller to imellomtiden. Det gjorde ihvertfall jeg, men babyen har det fint den. Men har selvsagt holdt meg unna alkohol etter at jeg fant ut at jeg var gravid.

Skrevet

Takk til dere begge ;-) Selv om vi skal prøve å bli gravide nå ønsker jeg at jeg ikke er gravid denne gangen, orker ikke å gå å bekymre meg for at det er noe gale.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...