mama09 Skrevet 9. mai 2009 #1 Skrevet 9. mai 2009 Vi har ei datter som heter olivia. Venter sannsynligvis ei jente denne gangen også. jeg har forelsket med i navnet Albertine. Synes det klinger veldig fint med Olivia. Men han hater det navnet og sier han aldri kommer til å gå med på det. Ærlig talt, synes dere ikke at hvis man ikke blir enige så har kvinnen dobbelstemme - siden vi går gravide og føder?? Hans forslag er: Malin Lise
Castho Skrevet 9. mai 2009 #2 Skrevet 9. mai 2009 Jeg synes Albertine var litt stilig men synes ikke det fungerer med Olivia og er ikke enig i at kvinnen har dobbeltstemme. Det er det rareste påstanden jeg har hørt. Halvparten av genene er hans så han har 50% å si spør du meg. Hvis han nekter for Albertine hadde jeg satt meg ned og bestemt sammen ett navn dere begge liker. Malin var forresten mer passe til Olivia synes jeg men det klaffer ikke supert det heller. Lise passer ikke!
prebs Skrevet 9. mai 2009 #3 Skrevet 9. mai 2009 Jeg synes også Albertine er stilig - og det beste av forslagene. Så heia på deg der! Men jeg synes ikke kvinner har dobbeltstemme i noe så viktig som navnevalg, og du vil vel at han også skal like navnet på datteren sin? Slik jeg ser det, er det ingen vei utenom å fiske fram navnebøkene igjen, eventuelt trekke lodd, kombinere navnene (Lise Albertine, Malin Albertine) eller finne noe som ligner på begges forslag (Martine, Marte, Alberte, Malene, Elise).
mama09 Skrevet 9. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 9. mai 2009 joda, det var ikke 100 % alvorlig ment at kvinner skal ha dobbelstemme. Men jeg er bare litt irritert å han for tiden fordi han jobber sinnsykt hjemme og har lite engasjement når det gjelder det.. Men akkurat når jeg kommer med et navn jeg virkelig har tenkt lenge på - da skal han plutselig engasjere seg. Jeg synes malin og lise er to oppbrukte 90-talls navn (lise er dukkenavn) . Liker også Oline, men har jo olivia fra før, så da burde det ihvertfall vært et mellomnavn.. forslag?
*søtesmå* Skrevet 9. mai 2009 #5 Skrevet 9. mai 2009 Synes Albertine var fint:) LIkte ikke hans forslag - og synes ikke de passer med Olivia i det hele tatt... Andre forslag: Henny, Tiril, Sina
godiva med 3 gull Skrevet 9. mai 2009 #8 Skrevet 9. mai 2009 såklart du har dobbeltstemme ved klare uenigheter. Det har hvertfall jeg. Men om han Hater navnet ville jeg nok ikke tvunget det gjennom. Jeg synes Amanda er nydelig til Olivia.. (var frekk nok til å komme med forslag...)
Lisa,Vegard&Tarjeis*mor Skrevet 9. mai 2009 #9 Skrevet 9. mai 2009 Hei mama09:) Jeg forstår godt frustrasjonen din. Har det litt på samme måte. Min mann stemmer navn jeg virelig liker rett nord og ned! Forferdelig irriterende. Men nå skal jeg gi deg et lite tips. Ikke sikkert det virker, jeg har ikke prøvd, men det har virket hos noen. Når babyen er født, og du er sliten etter fødselen, og han er lykkeligere og mer takknemlig enn noen gang for den jobben du har gjort, så ser du på ham og sier...Åh, det er en liten Albertine, syns du ikke?... Hvilken mann kan si nei til noe sånt etter den prestrasjonen en fødsel er? Litt sleipt kanskje, men litt morsomt også he he...
M ♥ ♂-2010 Skrevet 9. mai 2009 #11 Skrevet 9. mai 2009 Hans navneforslag var jo rett og slett KJIPE! Albertine er kult, men litt too much kanskje? Hva med Bertine? Elvira? Hermine? Tomine?
LilleTrille med en tulle Skrevet 9. mai 2009 #12 Skrevet 9. mai 2009 Gå gjennom en navnbok sammen. Skriv ned de navnene dere begge liker/ kan leve med. Det gjorde vi, endte opp med ca 12 guttenavn og 20 jentenavn. Så lagde vi stjerner/rundinger ved favorittene våre, og lot de som begge hadde satt ved stå igjen. Det ble vel maks 5 navn. Tilslutt falt valget naturlig for begge. Det var liksom det ene som skilte seg veldig ut=) Lykke til!
LilleTrille med en tulle Skrevet 9. mai 2009 #13 Skrevet 9. mai 2009 PS. Hvis han ikke gidder å gjøre det med deg, så kan du kanskje pårope deg vetorett. Fordi da er vel ikke navnet så viktig kanskje for han likevel..... Men dere burde kanskje prøve å finne et navn begge liker og blir glad i før du velger navnet helt alene. =)
septemberpiken Skrevet 9. mai 2009 #14 Skrevet 9. mai 2009 Kvinnen ha dobbeltstemme, nei, det synes jeg så absolutt ikke! Start på nytt med å finne helt andre navn som dere begge kan leve med... det måtte vi gjøre, og vi har funnet navn vi begge er fornøyde med.
mama09 Skrevet 10. mai 2009 Forfatter #15 Skrevet 10. mai 2009 Joda,d blir nok å forkaste Albertine-navnet, akkurat som jeg gjorde med det forrige navnet som jeg hadde tenkt lenge på. Jeg er halvt sykemedt og sitter og saumfarer navnebøker og nettet så det er liksom ikke impulsve forslag jeg kommer med, derfor er det så irriterende at han forkaster dem med en gang. Mens forslaga hans var noe kan kom å de og da, kun for å ha noe bedre å komme med.... Også hadde vi faktisk blitt nogenlnde enige om oscar hvis det ble en gutt.. men plutselig fikk vi høre at naboen vår der bygger hus, som nettopp har fått baby skal kalle den oscar... så da kan ikke vi også ta det navnet. Så må nok begynne helt på nytt med guttenavn også - er så lei!!!!
Gjest Skrevet 10. mai 2009 #16 Skrevet 10. mai 2009 Dobbeltstemme? Mannen din kan da ingenting for at naturen er slik at bare damer kan bli gravide og føde. Det er faktisk like mye hans datter som din, selv om du blir bedre kjent med henne i begynnelsen siden hun ligger inne i magen din. Så nei, den argumentasjonen kjøper jeg ikke. Jeg synes Albertine er ok, men ikke av mine favoritter. Men det står fint til Olivia, det har du rett i. Malin og Lise synes jeg er koselige og enkle navn begge to, men føler at de ikke er samme sjanger som Olivia. Hva med å begynne på nytt og prøve å finne frem til et navn begge kan leve med? Jeg kan jo forsøke å komme med noen navn jeg synes passer til Olivia: Leonora Cornelia Mathilde Aurora Caroline Othilie Cecilie Hermine
M ♥ ♂-2010 Skrevet 10. mai 2009 #17 Skrevet 10. mai 2009 Forståelig at du er lei.. Lenge til termin forresten? MEN ! Hva med Othilie?? Olivia og Othilie er jo supre sammen! Si til din kjære at han må tenke i litt "bredere" vinkel - kanskje kikke litt på nettet, ikke bare det første som slår han liksom. Velger han Lise, så får barnet samme navn som halvparten av Norges befolkning..
mama09 Skrevet 10. mai 2009 Forfatter #18 Skrevet 10. mai 2009 Jeg skal vurdere alle hans seriøse navneforslag den dagen han begynner å engasjere seg litt mer i at vi skal ha barn.. feks ikke jobbe 7 dagers uke til langt på kveld, og kun komme hjem for å sove å spise. Jepp, det er bare oss damer som kan bli gravide og føde, men jammen er det hardt arbeid også, i tillegg til jobb, hus og barn.. så hvis vi ikke blir enige, er det da mannen som skal ha siste ordet når det gjelder navn da, hvis vi ikke blir enige ? Jeg synes ikke det, men i dag er jeg skikkelig sur og hormonell fordi mannen min dro på jobb i dag og, 7 dag denne uka på grunn av et viktig prosjekt...(alltid et viktig prosjekt)Hva synes dere om navnene Oline, Minnie, Judith og Teodor forresten?
mama09 Skrevet 10. mai 2009 Forfatter #19 Skrevet 10. mai 2009 Og terminen er forresten 24 august, det var en av dere som lurte på det :=)
prebs Skrevet 10. mai 2009 #20 Skrevet 10. mai 2009 Oline og Theodor (ville skrevet slik) er koselige navn. Minnie og Judith liker jeg absolutt ikke.
M ♥ ♂-2010 Skrevet 10. mai 2009 #21 Skrevet 10. mai 2009 Hmm! Jeg liker Oline, men det blir litt i en annen sjanger enn Olivia synes jeg da! Theodor er superfint. Minnie er litt rart men koselig! Judith liker jeg ei!
Gjest Skrevet 10. mai 2009 #22 Skrevet 10. mai 2009 Olivia og Amelia? Olivia og Lily? Olivia og Sienna? Olivia og Hennie? Theodor er kjempefint! Men Judith/Minnie er kustygge.
Gjest Siklerotte Skrevet 10. mai 2009 #23 Skrevet 10. mai 2009 Så hvorfor få du barn med en mann du åpenlyst har lite til over for og som bare jobber og slenger ut kjedelige navneforslag han bare kommer på der og da? Hehe, jaja - livet er ikke greit alltid. Du visste åpenlyst hva du gikk til da du pulte og beholdt for andre gang, så det er litt tynt å skulle komme med "jeg bør ha dobbeltstemme for jeg gjør alt og han jobber bare borte" - det var vel ikke sånn han ble over natten? Dere får sette dere ned sammen en dag han ikke bare jobber da vet du, også får dere forsøke å bli enige om noe. Eventuelt legge navnediskusjonen litt bak dere, siden det fører til intriger i heimen.
Vannmann35 Skrevet 10. mai 2009 #24 Skrevet 10. mai 2009 Synes Lise er fint jeg, og det er et sjeldent navn på små jenter i dag :-) Albertine er også pent, men litt tungt kanskje... Navn jeg synes passer med Olivia er: Olivia og Aurora Olivia og Cecilia Olivia og Serine Olivia og Emine Olivia og Johanne
Svale <3 Skrevet 10. mai 2009 #25 Skrevet 10. mai 2009 Kanskje dere burde legge fra dere "navne-debatten" en stund, og heller komme tilbake til det senere. Kanskje begge to tenker litt annerledes da.. Dere har jo god tid (men skjønner hvordan du har det, vi har ikke blitt enige om navn, og her er det 16 dager til termin)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå