Gå til innhold

kjøpte ansiktsmaske på Apoteket - "anbefales ikke til gravide..."

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte to ansiktsmasker fra Dermica i dag, en nærende vitaminmaske med bla granateple og gulrot og en rensende med rød leire... De så skikkelig gode ut, Men så står det på baksiden; Anbefales ikke til gravide og ammende.." hvorfor det? Har jo brukt flere ansiktsmasker før, og aldri sett lignende advarsel?? Dette skal jo være milde produkt, som skal sitte på huden 5-10 min - hva er det liksom som er risikoen for det da? Skjønner ingenting jeg, jeg synes det er så mye som man ikke "anbefaler" gravide å gjøre eller bruke, uten noe mer begrunnelse for det..

Skrevet

Hmh.. Der gikk mitt lille hjemmespa i vasken... Hadde handla dermica-masker jeg og, og skulle kooose meg i kveld med skumbad og maske og oljer osv...

Kan det hende at de bare skriver det for å unngå søksmål i tilfelle de ikke har testet om det har noen virkning på foster eller morsmelk???

Skrevet

Men da tror jeg det er flere ting som er enda farligere - hva da med andre kremer, hårspray, hårfarge, kremer ol... har ikke sett advarsler på så mye kosmetikk før, så det er sikkert bare noe de skriver fordi det ikke er testa på. Litt irriterende, hvis det overhodet ikke er mer farlig enn andre masker eller kremer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...