Gå til innhold

Mens uten eggløssning????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter bare å lurer på når man får mensen er jo dette fordri man har hatt eggløsning i løpet av en syklus,men kan man ha vanlige menstrasjoner uten å ha eggløsning? Hmmmm....

Sikkert dumt spørsmål men.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette har faktisk jeg også lurt på mange ganger. Spesielt den siste tiden...

Skrevet

Ja man kan desverre ha vanlige menstruasjoner uten å ha EL. Eneste måten man med sikkerhet kan vite om man har EL er ved å tempe, eller ta blodprøve. Men har man normale stabile sykluser, så vil jeg tro at det er lite sannsynlig at man ikke har EL.

Skrevet

Jeg har stabile sykluser, men ikke hver mnd jeg har el likevel :( Jeg tester etter el, så det er derfor jeg vet det..

Skrevet

Kan man bruke vanlige el tester også?

Skrevet

Jeg fikk mens etter første Pergo-kur, men hadde ikke hatt eggløsning, det fant jeg ut både fordi den syklusen var spesielt lang, og fordi blodprøven viste det. Så, det er fullt mulig å ha mens uten eggløsning. Det forekommer hos de aller fleste innimellom, og er mer og mer vanlig med økende alder. Man sier at etter fylte 35, synker fertiliteten.

Skrevet

Man kan bruke vanlige EL-tester og ja:) Blir de positive så er det stor sannsynlighet for at man har EL, men det er fortsatt ikke 100% sikkert. Men så lenge EL-testene blir positive, ville jeg ikke bekymret meg for EL før det har gått et år ihvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...