lykkelig mamma!!!!!! Skrevet 9. mai 2009 #1 Skrevet 9. mai 2009 Vet lite om dette.. håper noen kan svare meg på hvordan dere har gjort det, eller kommer til og gjøre det..
mommytil2gutter Skrevet 9. mai 2009 #2 Skrevet 9. mai 2009 NEI!!! Jeg er amerikansk og giftet meg her i Norge. Mine forlovere, og jeg hadde 5!, måtte betale selv. Det kunne ha aldri falt meg inn å betale for de, det hadde vi ikke råd til, men jeg hadde full forståelse hvis de valgte ikke å komme pga økonomien. Venninene mine organserte faktisk en løpemarked (eller "yard sale") for å spare penger for å komme....
Feliz31 Skrevet 9. mai 2009 #3 Skrevet 9. mai 2009 nei, det er nok ikke vanlig å betale for forloverne. Sånn er det jo med bryllup her i Norge også det, ikke alltid man blir privat innlojsert. Noen ganger man må bo på hotell, og da betaler man jo selv.
mayaya Skrevet 9. mai 2009 #4 Skrevet 9. mai 2009 Vi betalte (for meg - selvfølgelig) for våre forlovere hele helgen på hotell. Skulle bare mangle, synes jeg da. Også hennes samboer betalte vi for, da de fikk dobbeltrom Hadde nok ikke dekt hele sulamitten hvis vi hadde det langt unna, men hadde nok i det minste betalt hotell.
9nah Skrevet 9. mai 2009 #5 Skrevet 9. mai 2009 jeg var forlover for min bestevenninne, som valgte å gifte seg i utlandet. hun betalte flybilletten min, men samboer betalte sin egen. jeg synes det var veldig ålreit iom at det kun var en forlover på hver side og aller nærmeste familie av brudeparet. da følte man jo at man ikke kunne si nei til å bli med, og da synes jeg det var en riktig 'gest' av paret å betale flybillettene til oss to forloverne. jeg hadde gjort det samme selv. min mann var en av 3 forlovere, og deres kompis giftet seg i Canada. brudeparet betalte flybillettene for alle de 3 norske forloverne.
mayaya Skrevet 9. mai 2009 #6 Skrevet 9. mai 2009 Kom på en ting til; min mann var forlover i usa for noen år siden. Da hadde vi allerede kjøpt billettene når han ble spurt om å være forlover, men de ordnet turen dit fra den byen vi fløy til + overnatting for oss.
Lillebror og stoerebror Skrevet 9. mai 2009 #7 Skrevet 9. mai 2009 Vi giftet oss på seychellene og alle betalte reise og opphold selv. Vi betalte for alt på bryllupsdagen da, alt hele dagen. Vi spurte først om folk ville bli med på turen så valgte vi forlovere av noen av de som ble med.
mommytil2gutter Skrevet 9. mai 2009 #8 Skrevet 9. mai 2009 Oops, nå husket jeg at vi betalte egentlig for oppholdet i Norge, bare ikke flybilettene....Snart 7 år siden...så jeg glemte....
Miss Misantrop Skrevet 9. mai 2009 #9 Skrevet 9. mai 2009 Jeg var forlover i australia, betalte reisen min selv. Jeg giftet meg i usa og betalte reisen for forlovedene mine. Det kommer vel ikke an på hva som er normalt, men hvem som har mest å rutte med for øyeblikket og hvor mye du ønsker at nettopp disse menneskene skal komme til bryllupet..
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 9. mai 2009 #10 Skrevet 9. mai 2009 Jeg vet ikke hva som er vanlig. Men det ville jeg ha gjort. For man kan jo ikke forvente at forloverene har mulighet til en utenlandstur, fordi det passer dere. Hadde dere giftet dere her i Norge så trengte de jo ikke det utlegget, i tillegg til presang, som forloverene jo gjerne legger litt ekstra i. Så da ville jeg betalt for forloverene, opphold og reise. Så ville jeg sagt at jeg ikke trengte noen presang. Fordi det går alltid litt ekstra penger når man er ute å reiser. Så kunne de brukt lommepenger selv.
Gjest Skrevet 9. mai 2009 #11 Skrevet 9. mai 2009 Jeg syns faktisk det er frekt å be noen være forlover i utlandet uten å tilby seg å betale reise og opphold. Da setter man folk i en vanskelig situasjon dersom de må si nei utfra økonomien. Dersom man skal gifte seg i utlandet får man gjøre det med vitner i det landet man gifter seg, eller koste reise og opphold på forlovere dersom man vil ha dem med.
alvamamma Skrevet 9. mai 2009 #12 Skrevet 9. mai 2009 Jeg signerer overlord på denne! Kunne aldri falt meg inn å spørre om noen ville være med til utlandet for å være forlover uten å dekke reise og opphold. Det ville jeg tatt som en selvfølge..
Fire småtroll Skrevet 9. mai 2009 #13 Skrevet 9. mai 2009 For meg ville det vært helt naturlig å betale for forloverne, kan jo ikke forvente at de vil bruke sine feriepenger eller sparepenger på MIN bryllupsreise.. De færreste av mine venner har økonomi til å bare ta en utenlandstur på den vanlige lønna si. Vi valgte derfor å gifte oss i utlandet uten å ta med forlovere, vi reiste alene, også stilte ambasden vi giftet oss på med vitner.
Gjest Skrevet 9. mai 2009 #14 Skrevet 9. mai 2009 Nei, vi gjorde kke det og min venninne gjorde heller ikke det.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 9. mai 2009 #15 Skrevet 9. mai 2009 Ville ikke ha giftet meg i utlandet og forventet at folk skulle betale selv. Vi tenkte på å dra til utlandet, men nettopp dette med at vi ikke hadde råd til å betale for alle gjorde at vi valgte en annen løsning. Hadde ikke vært komfortabel med at folk skulle legge ut selv, sikkert mange som tenker at det var litt sure penger men ikke tør å si noe.
mommytil2gutter Skrevet 9. mai 2009 #16 Skrevet 9. mai 2009 Jeg synes det er merkelig at dere vil betale reise til utlandet for et bryllup. Hvis dere har bryllup i Oslo, betaler dere reise og opphold til de som må reise til Oslo fra andre steder i landet? Det er en sjelden gang at et bryllup tar sted i samme by som den man bør i. Så hvis dere skal tenke sånn så må man betale reise og opphold for gjestene uansett! Hvorfor skal det være så vanskelig å si at man har ikke penger til det? Hvis man har ikke penger så har man ikke penger. Så ingen kan bli fornærmet at folk ikke har penger til å komme til et bryllup i utlandet. Jeg tror mine venner vil ha vært sint hvis jeg hadde et bryllup i utlandet og ikke inviterte de i tilfelle de skulle synes jeg var så frekk at jeg ville ikke betale for de. Hva skulle jeg gjort? Hatt et bryllup I USA og Norge? Nei takk, for mye penger og for mye stress. Ha bryllupet ditt hvor du vil, men ikke forvent at folk skal komme hvis du har det i utlandet. Men hvis dere er så rike, vær så god og betal for hele landet. Jeg driter i det.
Magandang anak ko Skrevet 9. mai 2009 #17 Skrevet 9. mai 2009 Hvorfor er det frekt? Det koster jo penger uansett å komme seg til bryllypet med mindre man bor der. Hvorfor er det frekt å invitere noen til bryllup i Spania uten å tilby seg å betale, men det er helt ok å invitere noen fra Finnmark til bryllup i Oslo uten å tilby å dekke reise og opphold? Det koster faktisk mer å komme seg fra Finnmark til Oslo en fra Oslo til Spania. Jeg giftet meg i utlandet, hadde forlover og brudepike med meg. De betalte flybilletten selv, men de bodde gratis og spiste gratis. Jeg betalte for kjolene deres, siden jeg har valgt dem ut. Jeg betalte også for hår og make up osv. Det koster penger å dra, men jeg hadde ikke blitt fornærmet dersom de valgte å ikke bli med pga kostnaden. De var der i to uker, så det er jo faktisk ferie for dem også) Jeg er utrolig takknemlig for at de ble med, og jeg håper de ikke ble fornærmet siden jeg ikke tilbød meg å betale for flybillettene deres.
*Rutletutt* Skrevet 9. mai 2009 #18 Skrevet 9. mai 2009 Vi giftet oss nettopp i Florida, og hadde våre søsken som forlovere. De betalte reise og opphold selv. Resten av familien var også med,og vi betalte ikke nor noen av de. Ferien var planlagt i god tid og det var aldri et spørsmål om vi skulle betale for noen - alle var med og koste seg kjempemasse på ferie i 3 uker:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå