Gå til innhold

Hvilken skrivemåte foretrekker dere på navnet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Nikolai''?

Nicholai

Nicholay

Nicolai

Nicolay

Nickolay

Nickolai

Nikolai

Nikolay

Jeg tror jeg liker Nicholai best :-) Og Nicholas! Men Nicolai og Nicolas er ganske fine de også :)

''Nikolas''?

Nicholas

Nickolas

Nikolas

Nicolas

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nikolai - det enkel er det beste. Og sparer vedkommende for MASSE feilskriving og staveopplysninger.

Skrevet

Nikolai liker jeg best, jeg var "dadda" til en Nicholai før, og nesten ingen skriver navnet hans riktig (bortsett fra familie). Han har ch fordi han også har ch i mellomnavnet.

Vet ikke med Nikolas, syns liksom ingen av skrivemåtene er fine, men hadde nok valgt med bare k eller c.

Skrevet

Nicholas og Nikolai.

Skrevet

Kommer litt ann på om foreldre eller søsken har c i navnet fra før... Heter f.eks. mor Celine, så ville jeg valgt Nicolay, heter mor derimot Katrine eller noe typisk norsk alla Solveig, så ville ville jeg valgt den mest norsk skrivemåten - Nikolai :-)

Skrevet

Jeg liker både Nikolai og Nicolai godt.

Tror jeg ville skrevet Nicholas, men det liker jeg ikke så godt.

Gjest Siklerotte
Skrevet

Nicolai tror jeg, men Nikolai funker.

Nicolas er defintivt det beste.

Skrevet

Hei. Søkte opp på SSB hvor mange som bruker de ulike stavemåtene:

Nicholai - 80

Nicholay - 37

Nicolai - 1995

Nicolay - 673

Nickolay - 35

Nickolai - 60

Nikolai - 2764

Nikolay - 198

Nicholas - 870

Nickolas - 51

Nikolas - 269

Nicolas - 488

Jeg er fan av litt spesielle navn, men ikke fan av å gjøre navn vanskeligere enn de er. Jeg ville derfor gått for enten Nikolai eller Nicolai, eller Nicholas. De er dette som er de vanligste stavemåtene, og synes det er greit å holde seg til de med mindre man kommer fra et annet land hvor en annen stavemåte er vanligere.

Skrevet

Nickolay liker jeg ikke på noen skrive måter men skulle jeg skrevet det ville jeg skrevet NICKOLAY.

Nicholas er derimot fint og da ville jeg skrevet det slik som jeg gjorde: NICHOLAS.

Skrevet

Nikolai og Nikolas - så lite "krimskrams" som mulig. Hvorfor gjøre det vanskelig med c og h når man kan unngå det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...