Miranda♥ Skrevet 8. mai 2009 #1 Skrevet 8. mai 2009 ''Nikolai''? Nicholai Nicholay Nicolai Nicolay Nickolay Nickolai Nikolai Nikolay Jeg tror jeg liker Nicholai best :-) Og Nicholas! Men Nicolai og Nicolas er ganske fine de også ''Nikolas''? Nicholas Nickolas Nikolas Nicolas
Vipsenmamma Skrevet 9. mai 2009 #2 Skrevet 9. mai 2009 Nikolai - det enkel er det beste. Og sparer vedkommende for MASSE feilskriving og staveopplysninger.
Synnøve_Solbakken Skrevet 9. mai 2009 #3 Skrevet 9. mai 2009 Nikolai liker jeg best, jeg var "dadda" til en Nicholai før, og nesten ingen skriver navnet hans riktig (bortsett fra familie). Han har ch fordi han også har ch i mellomnavnet. Vet ikke med Nikolas, syns liksom ingen av skrivemåtene er fine, men hadde nok valgt med bare k eller c.
Vannmann35 Skrevet 9. mai 2009 #5 Skrevet 9. mai 2009 Kommer litt ann på om foreldre eller søsken har c i navnet fra før... Heter f.eks. mor Celine, så ville jeg valgt Nicolay, heter mor derimot Katrine eller noe typisk norsk alla Solveig, så ville ville jeg valgt den mest norsk skrivemåten - Nikolai :-)
prebs Skrevet 9. mai 2009 #7 Skrevet 9. mai 2009 Jeg liker både Nikolai og Nicolai godt. Tror jeg ville skrevet Nicholas, men det liker jeg ikke så godt.
Gjest Siklerotte Skrevet 9. mai 2009 #8 Skrevet 9. mai 2009 Nicolai tror jeg, men Nikolai funker. Nicolas er defintivt det beste.
Gjest Skrevet 9. mai 2009 #10 Skrevet 9. mai 2009 Hei. Søkte opp på SSB hvor mange som bruker de ulike stavemåtene: Nicholai - 80 Nicholay - 37 Nicolai - 1995 Nicolay - 673 Nickolay - 35 Nickolai - 60 Nikolai - 2764 Nikolay - 198 Nicholas - 870 Nickolas - 51 Nikolas - 269 Nicolas - 488 Jeg er fan av litt spesielle navn, men ikke fan av å gjøre navn vanskeligere enn de er. Jeg ville derfor gått for enten Nikolai eller Nicolai, eller Nicholas. De er dette som er de vanligste stavemåtene, og synes det er greit å holde seg til de med mindre man kommer fra et annet land hvor en annen stavemåte er vanligere.
Castho Skrevet 9. mai 2009 #11 Skrevet 9. mai 2009 Nickolay liker jeg ikke på noen skrive måter men skulle jeg skrevet det ville jeg skrevet NICKOLAY. Nicholas er derimot fint og da ville jeg skrevet det slik som jeg gjorde: NICHOLAS.
*søtesmå* Skrevet 9. mai 2009 #12 Skrevet 9. mai 2009 Nikolai og Nikolas - så lite "krimskrams" som mulig. Hvorfor gjøre det vanskelig med c og h når man kan unngå det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå