unnsann Skrevet 8. mai 2009 #1 Skrevet 8. mai 2009 Lurer på om noen vet om det er rimeligere å kjøpe vogn i Danmark og evt anet utstyr? Tenker jeg vil ha en m 4 hjul siden det er vinter like etter junior kommer. Evt nettsider. Takk takk:)
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #2 Skrevet 8. mai 2009 Har sjekket endel og det er ikke mye å spare, kursen er ganske høy og de har samme momsnivå. Men det finnes jo endel vogner, spesielt store klassiske bagvogner, som ikke selges i norge. Bl.a. Emmaljunga Big Star og Brio har en stor en :-) Så er du ute etter noe spesielt... Ellers hadde jeg sjekket priser i Sverige eller Tyskland.
storbil Skrevet 8. mai 2009 #4 Skrevet 8. mai 2009 Kjøpte akkurat emmaljunga cangaroo og de koster 1000 mindre i sverige enn i norge. Da kommer kursen i tillegg som ligger rundt 87 sek. Det blir litt på en barnevogn.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2009 #5 Skrevet 9. mai 2009 Det er billigere i Sverige enn i Danmark ja.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #6 Skrevet 11. mai 2009 utvalget i vogner er helt anderledes i danmark. om du ikke bestemmer deg for å kjøpe der, så vil jeg anbefale å ta en kikk. vanligvis er mange danske vogner litt større, og noen er lagd så man kan bruke bagdelen opp til 2-3 år. vanlige norske vogner kan fort bli litt trange med både baby, lammeskinn og voksipose. noen er det ikke plass til voksipose i det heletatt, spesielt ikke etter babyen er blitt 4-6 mnd.. i danmark har de også nærmest "påbud" om å ha på babyene sele oppi vognbagen. og utvalget er dermed også mye bedre enn i norge. her selges de samme selene som ble solgt for 20-30 år siden, noen enkle stropper som festes kun på overkroppen. i danmark får man mye finere og sikrere seler, som festes også mellom bena, og det er mye tryggere og behageligere for babyen om uhellet først skulle være ute.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå