Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #1 Skrevet 8. mai 2009 Har en kalesje på en barnevogn som har falmet gæli mye i sola. Jeg har hørt at jeg kan spraymale den. Men finner ingen butikker som selger det? Jeg prøver meg her inne som siste forsøk. Er det noen som veit hvor jeg kan evnt. kjøpe dette? Krysse fingre og tær på at noen vet:)
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #2 Skrevet 8. mai 2009 Åh, det har jeg også googlet og googlet og googlet i hele kveld og i går også, men ikke funnet noe spraymaling for stoff.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #3 Skrevet 8. mai 2009 Jeg har faktisk aldri hørt at man kan spraymale stoff, men har du ringt en interiørforretning som selger stoff, eller malerforretning. de kan kanskje gi deg noen konkrete tips..?
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #4 Skrevet 8. mai 2009 Spraymaling til stoff selges, så vidt jeg vet, ikke i Skandinavia lenger, men ellers fungerer Härdins Hobbyfärg fint til de fleste litt kraftige tekstiler. Sjelden lagervare her i Norge, men en malerforretning med fagkunnskapene i orden kan nok skaffe den.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #5 Skrevet 8. mai 2009 En liten tilleggskommentar. I fortynnet tilstand kan denne faktisk sprayes. Biltema har (hadde i hvert fall) oppumpbare sprayflasker til slikt bruk.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #7 Skrevet 8. mai 2009 hmmm...har sjekket tipsene fra dere uten å finne noe. Siden jeg har sort vogn tenkte jeg kanskje om jeg skal stikke innom en sportsbutikk og høre om de har noe sort impregnerings spray. Eller visst de ikke har sort, kan det jo kanskje hjelpe på fargen at jeg impregnerer den. At den da vil bli mørkere kanskje?
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #8 Skrevet 8. mai 2009 Impregning vil sannsynligvis forsterke (intensivere) men ikke mørkne fargen. Se ellers her: http://www.malerbua.net/3.html (avsnittet "Mal på hva du vil".
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #9 Skrevet 8. mai 2009 http://www.cchobby.no/product/11059-4651-350417/Spray-color-80-ml-10-ass.html
Terningkast6-7 times lucky??? Skrevet 9. mai 2009 #11 Skrevet 9. mai 2009 Du kan bruke tekstil-maling fra panduro, er ikke i sprayform men du påfører malingen med svamp eller pensel, gjevner til med en lett fuktig klut... Så fikserer du det hele med en hårføner etterpå. Jeg har gjort dette før og det funker helt supert. Jeg kjøpte malingen på en vel-utstyrt malingsbutikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå