Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan noen hjelpe med råd, erfaring..

har prøvd i to år nå, venter på innkalling til Rikshospitalet for samtale om ivf :-) endelig skjer noe :-)))

min syklus har alltid vært omtrent på klokka presis hver mnd, men det siste halve året ute på sykletur, 28, 34, 27, 21 osv...

hvordan teller jeg da dager til el?

værsåsnillkannoenhjelpe? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Det er mange måter å sjekke dette på. Tar du tempen hver morgen? Og fyller dette inn i skjema?? Har du Ipod touch eller Iphone? der finnes det flere fine eggløsnings kalendere som appser som kan gi deg tydlige svar om syklusen din.

Skrevet

Jeg måler basaltemp. Da ser jeg alltid når el er fordi temp går drastisk ned. Tar 30 sek hver morgen. Holder temp seg høy etter el, i 18 dager eller mer er man gravid. Veldig lettvint synes jeg :-D Jeg bruker en slags monitor/komputer som lagrer temperaturene.

Skrevet

Har ikke tatt temp til nå, snakket med gyn om det og hun mente det skulle jeg ikke gjøre, men heller ha sex annenhver dag og prøve å ikke tenke så mye.. jada.. lett å si det, ikke lett å gjøre det..

Tror jeg hører på dere isteden!

Tar jeg temp trenger jeg da ikke å ta el test?

Takk for svar, jenter!

Skrevet

Så bra da! Men har du prøvd akkupunktur? Dette kan bedre regelmessigheten i syklusen din drastisk. Har sett flere som har nevnt dette. Hvis du bor Oslo er Frøyaklinikken og Balderklinikken gode hjelpere;-)

Skrevet

Temperaturen er en slags el-test. For du ser en nedgang på temperaturen når el er der. Det ser du på dagen!! Så lett å få øye på el i etterkant, men du lærer deg å lese din egen kurve etterhvert :-) Og ikke minst kjenne din egen kropp! Anbefales av meg ihvertfall..

Skrevet

Jeg bruker en Pearly, kan kjøpes på PFC.no, finnes også babycomputere, som er dyrere modeller. Men finnes basal temp. målere også. Jeg måler i munnen. Det bør være ett termometer med 2 kommatall, dvs. at den måler 36,43 for eksempel som var min temp i dag :-D På el var den 36.01 :-)

Skrevet

Temp.måling anbefales også av meg på det varmeste. Du har 100% kontroll. Min syklus gikk ned fra 32 til 28 dager nå og dette har jeg kunne følge vedlig nøye pga. temp måling. Husk også å følg alle regler for temp.måling for å få den mest riktige statistikken. Men som sagt, ta deg også en tur til akupunktur;-)

Skrevet

Kn du forklare litt om dette ang ivf? Er litt grønn akkurat på dette feltet ;)

Hvor mye koster det etc?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...