ystelade Skrevet 8. mai 2009 #1 Skrevet 8. mai 2009 Babyen min er 8 mnd og har 6 tenner. Det har han hatt i to måneder. Det var ikke før han fikk både oppe og nede at jeg begynte å bli nervøs. Han har kun bitt meg et par ganger inntil i dag. Tre ganger i løpet av ett måltid. Det er vondt! Fikk følelsen av at han gjorde det for å være rampete, noe som er helt nytt. Noen tips?
Oktopia Skrevet 11. mai 2009 #2 Skrevet 11. mai 2009 Det er ikke greit å amme etter at barnet har fått tenner! Ammet selv min datter (nå 4år) til hun fikk sin første tann i 8 mnds alderen. Da begynte hun ganske snart å bite under hvert eneste måltid. Au! Hadde jeg den gang hatt tilgang til en brystpumpe, ville jeg gått over til å pumpe og gi fra flaske.I stedet ble det morsmelkserstatning fra flaske og en lang periode med melkespreng og trange bh'r. Jeg kan også anbefale deg å prøve en periode med brystskjold. Det vil gi litt beskyttelse mot skarpe tenner, men ikke mot at barnet klemmer sammen kjevene om brystvorten. Det er ikke lurt av deg å fortsette å amme lenge når barnet ditt biter. Du kommer til å sitte anspent i påvente av bitt og dermed kan du ødelegge litt for melkeflyten og bli stresset. Amming skal ikke være vondt. Gå over til pumping og flaske og bruk brystskjold i en overgangsfase om ikke barnet ditt tar flaske med en gang. Lykke til!
Makko med to små gutter Skrevet 12. mai 2009 #3 Skrevet 12. mai 2009 Amming med tenner er ikke blitt så problematisk som fryktet :-D Men var nær ved å gi opp. JA han biter for "morro skyld", han ser på meg med et lurt blikk og bitter. Når jeg sier "au" hikster han av latter. Og han greide faktisk å bite av en bit av brystvorta mi :-( Gikk inn på ammehjelpen sine sider, de hadde en fin artikkel om dette med biting. Skjønte jo fort at dette måtte det bli slutt på om jeg skulle fortsette. Min strategi gikk enkelt ut å hver gang ungen beit, tok jeg han rolig, men bestemt bort fra puppen (uten å si noe annet en et rolig "nei") og satte han på fanget med ryggen til meg. Der får han sitte en liten stund før han får "tilgang" igjen. Det tok overraskende få repitisjoner før det virket! Nå prøver han seg forsiktig en gang i mellom (prøvde i kveld og da er det ca 14 dager siden sist), to avvisinger så er det borte :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå