Gå til innhold

Noen spmr ang SA, samme som skravle

Akkuratja

Anbefalte innlegg

Hva er forskjellen på ma og sa, i min 9 uke ble d oppdaget på ul at det ikke var hjertelyd og at fosteret var mindre enn det skulle være, ble sendt hjem for å vente en uke og sjekke på ny ul om d var hjertelyd. (regner med det var for de lurte på om jeg hadde kommet kortere på vei enn jeg trudde) jeg viste pga el test nøyaktig hvor langt jeg var kommet så skjønte hvordan vei det gikk. begynte å blø etter ett parr dager, og 6 dager etter kom alt ut etter en utrulig smertefull og slitsom natt. Gyn skrev i journal at jeg hadde hatt sa. Er det kun når man må til utskrapning der kroppen ikke selv "kvitter" seg med det man omtaler det som ma?

Hvor lenge etter er det vanlig og ha pos gravi test? Det er på søndag 2 uker siden jeg mistet. Og det var fortsatt pos test idag. Jeg har drevet og blødd litt hver dag tom i går.

Kan man ha el samtidig som man har pos el test, jeg tok el test først idag for el skulle etter gamle syklus være omtrent nå, den var pos, så tok jeg gravi test etterpå for jeg kom plutselig på at d kunne være lurt å være sikker på at den var blitt neg, (tok d som en selvfølge at den skulle være neg nå, men skjønner jo at d ikke nødvendigvis er sånn).

mange spmr her, men blir kjempetakknemmelig

Fortsetter under...

Så leit at du måtte havne her inne.. Jeg vil si at du har hatt en MA, fordi den døde inne i magen din uten å blø ut med en gang. Jeg har vært gjennom det samme, og det ble omtalt som ma eller en forsinket SA. Du kan måtte få utskrapning etter en SA også.. Jeg hadde utskrapning, men tror det ville kommet ut av seg selv hvis ikke..

Etter utskrapningen testet jeg negativt en uke senere. Det er normalt å ha positive tester en stund, noen har opp til 6 uker, men det er ikke så mange. De fleste som tester positivt lenge etterpå har rester der inne, tror jeg.

Det er vanslig å få positive el tester og positive graviditetstester samtidig, fordi det hormonet som er til stede ved eggløsning, også er der ved en graviditet, men hvis du ikke blir gravid, vil testen være negativ. Det er mulig at dette gjeder også når man har mistet. Jeg vet ikke om man kan ha eggløsning samtidig med rester av hcg-hormonet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...