anema80 Skrevet 8. mai 2009 #1 Skrevet 8. mai 2009 Jeg har nemlig prøvd å bruke den til mini, men det endte i total krise.. melka kom alt for fort, og han satte den i vrangen. ser smokken har et stort hull i midten. er den kanskje beregnet til tykkere væske som eks velling?
HegeAE Skrevet 8. mai 2009 #2 Skrevet 8. mai 2009 Eg bruker forstatt 1 hol, men bruker og litt 3 hol (Men, eg kom over nokre gamle her på butikken som ikkje var av den nyaste sorten. Dei har 3 små hol). Det tar si tid å venne til ny smokk-størrelse. Ikkje la barnet få drikke alt med ein gang. Bruk heller den du har brukt før. Det er det beste. Melka kjem jo ned uansett.
Gjest Skrevet 10. mai 2009 #3 Skrevet 10. mai 2009 Det to ett par dager får lillemann vendte seg til 3 smokken. Men når han lærte seg det, var alt bare fryd og gammen. Gikk uendelig tregt med 2 smokken og han drakk aldri opp siden det gikk for tregt.
Gjest Skrevet 10. mai 2009 #4 Skrevet 10. mai 2009 Hm, på mine nr 3-smokker er det 3 små hull. Jeg har vellingtuter, og de er det strek på. Står det ett 3-tall på smokkene? Hvis det er sånne streker rundt kanten (|, || og |||) så er det vellingtuter du har, de er beregnet på tykkere væsker ja.
anema80 Skrevet 10. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 10. mai 2009 Ja, det er streker rundt kanten. Kjøpte smokkene på kiwi. De har bare sånne smokker for tiden. Stakkars lille gutten min altså!. Tror jeg må en tur innom apoteket å finne vanlige nr 3 tuter da. Det går veldig tregt med nr 2 smokkene her også nemlig
Gjest Skrevet 11. mai 2009 #6 Skrevet 11. mai 2009 Det står ett 3-tall rundt kanten på melke-smokkene Hvis du skal bruke de vellingtutene dine til velling, så er det forskjellige hvor mye væske som kommer ut alt etter hvordan smokken står. Hvis du har en strek opp mot nesen er det minst, å med 3 er det mest.
anema80 Skrevet 11. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 11. mai 2009 ok, kanskje jeg blir å bruke smokkene etterhvert til velling. er jo første gangsmamma, så har ikke skjønt helt poenget med velling. Noen som kan gi meg noen gode grunner til at man gir velling, forresten?
Gjest Skrevet 11. mai 2009 #8 Skrevet 11. mai 2009 Jeg begynte med velling da datteren min var 3,5 mnd. Hun drakk så sinnsykt mye mme (opptil 2 liter i døgnet) uten at hun virket fornøyd. Grøt er jo gjerne litt hardere for magen, å det var også umulig for oss å få i henne noe særlig mer enn ett par t-skjeer når vi prøvde. Derfor velling, det fungerte fint her. Men det er jo anbefalt å gi med skje da, de må jo lære den teknikken til slutt uansett. Nå spiser hun ett vanlig grøtmåltid til lunsj, er kjempeflink å spise med skje nå. I tillegg får hun enda velling-flasken på kvelden. Tenker at vi snart kutter det ut å heller gir grøt og mme etterpå. Hun er 4,5 mnd nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå