Gå til innhold

Hvordan er det på Jessheim?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Evt områdene rundt?

Ok plass eller et sted vi bør holde oss unna?

Skrevet

Tenker da på å bo, bare så det er sagt...:)

Skrevet

Har en meeeget pen treroms om dere skal leie:P

Fra spøk til alvor.. Det er veldig fint der. Jessheim har alt.

Skrevet

Hehe, takk for tilbudet..:)

Vi er på utkikk etter et sted å bosette oss, men aner ikke hvor det skal være. Jeg trenger litt butikker og slik, mens mannen gjerne vil kunne pendle til Nittedal..:)

Er vel i grunn ingen vits i å være anonym..:P

Skrevet

Vi bor på Neskollen, og er mye på Jessheim.

Trives kjempegodt!

Mannen min jobber der, og jeg jobbet der inntil april..

Utekonserter om sommeren, badesteder :)

Eneste som mangler er havet ;)

Skrevet

Høres bra ut..:) Har vært en tur på senteret der og synes det så bra ut! Her vi bor nå er det kun en Kiwi butikk, så skal ikke mye til for å overgå den akkurat..:S

Skrevet

Er bedre å bade i ferskvann, så havet er ikke så farlig synes jeg!:)

Hvordan er det med støy fra fly? Er dere plaget med støy fra g.moen?

Skrevet

Nei de kjører ikke direkte over, det er et stykke unna, støyen er minimal, aldri tenkt over.

Skrevet

På Neskollen?

Nei, ikke noe særlig..

Jeg tenker hvertfall ikke på det..

Litt mer på Jessheim selvfølgelig, de lander og tar av rett over :)

Men merket ikke så mye til det på jobb heller..

Skrevet

Vi bor på fladbyseter og trives kjempegodt her! Har liksom alt man trenger her på jessheim:)

Men det som ikke er så bra her er barneskolene. Har jobbet litt rundt her og de voksne er ikke så flinke til å passe på barna syns jeg. Én gang skulle jeg hente ei jente på sfo og da satt alle de voksne inne og prata og drakk kaffe mens barna var ute helt alene. Vi skal iallfall flytte til nannestad eller maura når jenta vår skal begynne på skolen.

Skrevet

Merker ikke noe til fly på jessheim. dessuten er det bare en vanesak:)

Skrevet

sant det..

vi bodde i Oslo sentrum før - med vinduene rett ut mot en av hovedfartsårene i storbyen.

så et par fly er jo som en mygg!

Skrevet

Oj, det høres ikke bra ut. Får virkelig håpe at det ikke er noen vane.... Jeg jobber selv på skole og sfo og vet hvor viktig det er å være tilstede.

Skrevet

Joda, er sant det altså...:)

Skrevet

På Dal er det fint, kort vei til Jessheim, rett ut på motorveien til Oslo, og de bygger ut med masse butikker også på Råholt.

De satser på utbygging av barnehager, skoler og sfo, kort sagt et sted i vekst! Nye byggefelt på alle kanter i tillegg til den eksisterende bebyggelsen. Jeg er født og oppvokst på Jessheim, men hvis jeg skulle flytte tilbake nå som jeg har små barn ville jeg valgt Dal eller Råholt.

Skrevet

Takk for tips, det skal vi sjekke ut!:)

Skrevet

Dal og Råholt er et stort høl. Og dessuten lenger unna Nitedal. Takke meg til stedet som har alt, enn å rote seg inn i det hølet.. Sorry, delte meninger bare!! :)

Skrevet

Hehe :) Kan jeg spørre hvorfor det er store høl?

Skrevet

Jeg syns ikke Dal er noe fint sted. Det er så stygt der men råholt er det skikkelig fint om sommeren:)

Sjekk ut Maura også. Kjempefint sted men koselige barnehager og barneskoler og det er ikke langt fra gardermoen eller jessheim.

Skrevet

Jeg er Oslo Jente, og flytta til Jessheim for snart 3 år siden, først vill jeg IKKE bo her, men nå vil jeg IKKE flytte heller;) hehe.. Jessheim har alt, senter, koslig badested, kaffebar, kino osv.. alt:)

Jeg ville heller ikke flytta til Dal/Råholt, koslig der men veldig lukka samfunn får jeg intrykk av.

Skrevet

Eg synest Jessheim er kjempekoselig:) Har eigentleg det meste, og uten å vere ein storby med for mykje trafikk.

Men er vel eindel pøbler der.

Skrevet

Jessheim er hjemstedet mitt så jeg er kjempeglad i "byen".

Men med små barn ville jeg ikke bodd så veldig sentrumsnært, tenker på skole og barnehage. Ville sett etter et sted å bo mellom sentrum og Algarheim tror jeg...

Skrevet

Jessheimjente her, flytta hit igjen for et par år siden etter og ha bodd andre steder i ca 10 år. Veldig fornøyd!!:-)

Ser at andre har beskrevet hva Jessheim kan tilby, så det trenger jeg ikke jeg også gjøre.

Bor kanskje 300m fra senteret/sentrum , har et stort fellesområde som unga leker på hele dagen - 100-200m til Jessheim skole som eldstegutten går på!

Til deg som henta ungen på SFO og hvor alle voksne var inne, si i fra - sånn skal det ikke være!!! Hilsen læreren (ikke i Ullensaker)! (flere barneskoler på Jessheim, fire?)

Trygt og godt for store og små!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...