Gå til innhold

Noen som kjenner Majorstuaklinikken Bergen?

annabe36

Anbefalte innlegg

Så hyggelig at det var et forum for oss som er litt "eldre", det ser ut som om 24-åringene dominerer andre steder.. Ser ut som dere er en rasjonell og oppegående gjeng :-)

Jeg er snart 37 og venter nr 2, har en kjekkas på fem fra før. Termin med knerten 16.jan om den velger å sitte, da :-) . Ser noen av dere skriver om duotest, jeg har akkurat bestilt time på Majorstuaklinikken avd.Bergen med tanke på nakkefoldsu.s, glemte å spørre om duo, er det lurt å bestille det i tillegg, evt skjer det automatisk? Noen som har erfaring med M-klinikken? Og, lurer også på om det er veldig dumt å ta med storebror på undersøkelsen? Er det for skremmende? (Dersom far skal bli med må bror nemlig også bli m, har ikke barnevakt).

Fortsetter under...

Hei Annabe 36...Vi har vært på Majorstuaklinikkenvi i Bergen, onsdag for å ta den 3D ultralyden...Veldig bra og deilig opplevelse for oss...Babyen har det kjempefint og vi fikk mange fine bilder fra jente vår...

De, som private klinikk får ikke lov å ta duotest...de kan kjekke nakkenfold og sende deg til Haukeland hvis de finner noe galt....

Jeg tok duotest på Haukeland fordi jeg er 41 år... alt var kjempebra...

Vi tok minsteman (6år), på den 18 uker ultralyden på KK, men han synes det var veldig kjederlig...(;D)

Lykke til....

Hvorfor bestiller du hos Majorstuaklinikken?? Dette skal du få fra det offentlige for du er vel 38 det året du har termin?

Jeg var på majorstuaklinikken i Bergen på 3D ul med nr 2, i uke 28. Syntes undersøkelsen var grei jeg og vi fikk beskjed om at alt så fint ut.

MEN så ble sønnen vår født, med trisomi 18 og en svær hjertefeil og han døde 4 mnd gammel. Så i ettertid har jeg jo blitt veldig kritisk og lurer på hvilken kompetanse de egentlig har der. Har sendt brev til dem også men ikke fått svar. Så hvor seriøse de er kan man jo lure på.......

Jeg ville mye heller ha fått oppfølgningen på Haukeland hvis jeg var deg. Der har de ekspertise på forsterdiagnostikk og vet hva de skal se etter. Det er nemlig kun 5 sykehus i landet som har lov til å drive med fosterdiagnostikk og det er jo en grunn til at reglene er strenge på dette.

Ta kontakt med fastlegen din og få ordentlig oppfølging!! Lykke til!!

Hei GuriMalla....trist opplevelse du hadde....men, desverre, alle vet at private klinikk ikke får lov å ta duotest eller gi opplisninger om andre problemmer med babyen. De kan, av og til, sender deg til det neste sykehuset som kunne ta duotest. Og med ultralyd er helt umulig å se at babyen har noen slags trisomi.De kunne, kanskje, har sett hans hjertefeil.

Men Annabe 36, får ikke rett til duotest fordi hun har ikke fylte 38 år. Hun skal fylle 37 år.

Som Cahethel gjort, duotest ble tatt på Haukeland og inne uke 11 til 13+6

tusen takk for responsen damer - GuriM; du har rett, jeg fyller 38 det året jeg skal føde, det tenkte jeg ikke på (jeg er jo "bare" 36 nå, født sent på året :-). Jeg har bestilt time hos legen på fredag for å spørre om dette. Er fra Stavanger så jeg vet ikke hvordan det praktiseres her. Jeg er utrolig lei for å høre at du måtte oppleve å få et barn som ikke kunne leve opp, det må ha kostet deg og familien enormt mye. Jeg har også hørt om lignende tilfeller før og er klar over at det ikke er en 100% treffrate på kontrollene, det var de forøvrig raske med å si da jeg ringte M.klinikken i Bergen, sikkert etter erfaringer som i ditt tilfelle. Så jeg er egentlig veldig usikker på om jeg skal gå eller bare skippe det hele - man vet jo egentlig aldri hvordan det går før babyen er ute. Jeg antar at du er gravid igjen siden du er her inne, ønsker deg all verdens lykke til i dette svangerskapet, håper Haukeland gir deg tilstrekkelig oppfølging både fysiologisk og psykisk!

Kanskje de har lest brevet mitt allikevel da? ;-) Ikke noe er bedre enn det!!

Jeg er gravid igjen ja. Litt spesielt denne gangen må jeg si. Det er jo forferdelig å miste et barn, men det er jo slikt som skjer. Vi fikk tross alt 4 mnd sammen med han, istedet for 2 uker som vi ble forespeilet. Og vi er jo glade for at vi fikk han, selv om han var syk. Ville ikke vært han foruten!!

Jeg har nettopp vært på duotest nå, har ikke fått svar på blodprøvene enda. Jeg var ganske bestemt på å ta fostervannsprøve men ettersom nakkefolden og alt så greit ut så tror jeg nok jeg skipper det. Veldig greit å få tatt ul av en lege som vet hva han driver med altså!!

Men jeg spurte da hvordan reglene var og de sa at fyller du 38 år det året du har termin så skal du få tilbud om duotest. Jeg syns jo det er ekstra stress og engstelse med alle de testene også. Og som du sier, man vet ikke om babyen er frisk før den er ute! Og så må man tenke at 98% av alle barna som fødes er friske og normale.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...