blomsterfrø Skrevet 8. mai 2009 #1 Del Skrevet 8. mai 2009 jeg lurer på hvordan/om/når det går ant å briljere ditt eget liv mot ditt barns... som f.eks piano timer. jeg vil svært gjerne fortsette med slike "små" sysler for å ha en følelse av at ikke mitt eget liv ble begravd i det momentet jeg gav liv til et annet. jeg er gravid,- og tar meg i å tenke om jeg kommer til å bli skuffet? har dere noen gang tenkt det? jeg mener.. jeg er ung og slank. og tenker at jeg kommer til å miste min gamle kropp når babyen blir større i magen min, og tilogmed når den er født. jeg har også en trang til å lære meg ditt og lære meg datt. er den slags mulig når man har en liten unge? jeg snakker selvfølgelig ikke om å reise til utlandet, og den slags fornøyelser. men rett og slett å vedlikeholde sitt eget liv og dens mening mens man selv enda er ung?! vanligvis sier man jo at man må gjøre alt mens man er ung og uten barn, for etter at man har fått seg en unge vil alt som heter individ vere borte? jeg vet at det i høy grad er tilfellet... men? er det noen som klarer å briljere små, personlige hobbyer til tross for at du har en "liten" unge? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140075553-tilv%C3%A6relsen-etter-f%C3%B8dselen/
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 10. mai 2009 #2 Del Skrevet 10. mai 2009 Vel, sånn som jeg ser på det: Om barnefaren er med på dette også, og at dere er enig om å få noen timer hver i uka til å gjøre noe dere selv vil alene er det da ingen som stopper dere? F.eks dine pianotimer, det er jo bare snakk om 2? timer en eller to ganger i uka. Og har du da en barnefar som stiller opp og tar ungen de timene er det jo ikke noe problem, eller om kommende besteforeldre/tanter/onkler er med på å passe den lille. Jeg tror og synes det er viktig å ta vare på seg selv, selvom man har fått en liten baby i hjemmet. Mannen min kommer til å forsette med fotballen sin 2 ganger i uka, og jeg kommer til å forsette med mine hobbyer. Er jo ikke snakk om å reise bort 4 uker i strekk og la babyen være hos en barnevakt X antall ganger i året heller Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140075553-tilv%C3%A6relsen-etter-f%C3%B8dselen/#findComment-140083297
Nettisen:) Skrevet 11. mai 2009 #3 Del Skrevet 11. mai 2009 Jeg forstår deg veldig godt, er også ung og slank, og da er det lov å tenke litt på den delen også. Jeg og min kjæreste er veldig opptatt av at vi skal beholde våre egne liv selv om det kommer en baby, og skal ha gjesterom slik at det ikke er noe problem å ha barnevakter i helgene f eks. Jeg tror også det er veldig viktig, og ikke minst for forholdet mellom meg og faren. Vi må ta oss tid til f eks kjæresteting, men også venninneting og fri fra alt. Og jeg mener at en baby ikke har vondt av barnevakt med mindre det er noe spesielt. Det er jo til en viss grad slik at livet slik du kjenner det er over, men det må ikke være så fælt det:) Min beste venninne har klart det helt fint, og hun er alene, så når hun klarer å beholde sine gamle hobbyer og få nok venninnetid så klarer nok vi det og. Jeg synes helt klart at du skal fortsette med pianotimer og andre ting som er bra for deg:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140075553-tilv%C3%A6relsen-etter-f%C3%B8dselen/#findComment-140089208
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå