Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjerne forslag til gutte og jentenavn! Gjerne det eller de du synes er penest og ikke bare en hel haug.

Skrevet

Et litt "sprettent" navn - som:

Ferdinand

Theodor

Valdemar

Oliver

Adrian

Philip

Mads

Truls

Ulrik

Lasse

Pernille

Filippa

Henriette

Henrikke

Ebba

Hedda

Kajsa

Ulrikke

Fredrikke

Skrevet

Sophus og August

Sophus og Tidemand

Sophus og Ulrik

Skrevet

Altså, ikke at jeg helt i mot å bruke ph fremfor f, men leser Sop Hus eller i beste fall Sopus når navnet er skrevet slik.

Sofus og Sondre

Sofus og Pondus (seriøst, synes Pondus er litt tøft)

Sofus og Ulrik

Sofus og Katinka

Sofus og Matilde

Sofus og Fabian

Sofus og Ronja

Sofus og Sokrates

Skrevet

Regner med barnet ditt allerede heter Sophus siden du spør ? Tullete å komme med negative kommentarer på et barn som allerede heter dette, Mammatileipia! :-)

Sophus er kjempekoselig!! Her har du noen forslag fra meg:

- Felix

- Mons

- Rasmus

- Helmer

- Samson

- Marvin

- Fabian

- Linus

- Tinius

- Theodor

- Oscar

- Lotta

- Lilly

- Sina

- Bianca

- Bertine

- Anna

- Kathinka

- Emily

- Hermine

- Mathilda

Favoritter: Lotta/Anna/Lilly eller Rasmus/Tinius/Linus :-) Morsomt med lik -us endelse på guttenavnene, men fant ingen jentenavn med den endingen gitt!

Skrevet

Sophus og Kaja/ Maja.

Synes også Mathilde passer godt.

Guttenavn er vanskeligere. Har ingen gode forslag der. Kommer litt an på hva du liker.

Skrevet

Sophus er skrevet sånn fordi jeg ikke klarte å legge av koblingen om at Sofus er ett merke på barnesko og det blir jo akkurat det samme som Phillip som uttales Fillip. Navnet er gresk opprinnelig. Her var det mange gode kandidater til guttenavn. Theodor har vært oppe til debatt og er på listen. Vil gjerne holde på den greske navnetradisjonen men finner ikke helt noen som passer når det gjelder jentenavn.

Alexandra er på faren sin liste. Vi har også vært inne på Sophia men synes det blir litt likt. Helena, Helene og Cara er forkastet. Noen som f eks vet om ett gresk navn på M?

Skrevet

Margareta er det jeg synes er finest av greske navn på m. Da har du jo mange varianter å ta av: Margaret, Magritt, Margit, Margrete, Grete, Gitte, Rita, Mette, Marit, Mossa, Merete, Margot osv osv...

Ellers er jo også f.eks. Melani, Melania, Melinda, Meline, Melissa også greske navn...

Mitt forslag er Sophus og Marthe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...