Hurricania Skrevet 8. mai 2009 #1 Skrevet 8. mai 2009 Hei dere som kan alt:) Jeg var hos gyn i går for kontroll etter pergokur og hun fant at det så langt ser ut til at hele fire egg er i ferd med å modnes... Vi har derfor fått sex-forbud og ny kontroll om noen dager. Hun sa da at hvis det fortsatt ser ut til å slippe fire egg kunne hun henvise oss til Haugesund for inseminasjon. Hva innebærer det og hva skjer da? Håper noen vet mer enn jeg! Ny og spennende verden det her:)
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 8. mai 2009 #2 Skrevet 8. mai 2009 Jeg har hatt 2 inseminasjoner på Rikshospitalet. Gikk da på Pergotime og Menopur i forkant. Selve inseminasjonen foregår slik at mannen leverer sædprøve. Deretter blir sæden preparert slik at de beste svømmerne blir valgt ut. Deretter føres (blir sprøytet inn) de inn i livmoren gjennom et lite tynt rør. Dette er ikke vondt, blir bare som en vanlig gynekologisk undersøkelse. Men jeg syns å huske at de sa på RIksen at dersom det modnes mer enn 3 egg så blir enten forsøket avbrutt eller omgjort til IVF ("prøverør") fordi de ikke vil ta sjansen på flerling-svangerskap. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå