Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp! Gutten min er fire mnd. og har allergi for melk, egg og soya. Jeg har prøvd Sinlac ett par ganger nå, og magen stopper totalt! Nestles ris og maisgrøt inneholder spor av melk og lillingen får eksem i ansiktet av denne. Vært noen dager uten for så å innføre den igjen...Holle sin grøt inneholder eple som han heller ikke tåler! Hvilken grøt kan jeg gi ham?! Finnes det noen alternativer igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Vi har brukt Holle grøt til våre to små multiallergikere. Det er ikke eple i alle grøtene. Risgrøten inneholder bare ris og det finnes også en hirsegrøt uten eple. Nå får lillemann på 10 måneder bare hjemmekokt grøt av hirse, men det er nok litt voldsomt til en på 4 måneder. Blander grøtene med nutramigen. Vi kan heller ikke bruke Nestle sine grøter, Sinlacgrøten synes jeg uansett er alt for søt.. Ingen av mine har likt den.

Skrevet

Tusen takk for svar:) Jeg trodde det bare fantes en grøt fra Holle til 4 mnd. gamle babyer, men jeg ser jo inne på nettsiden deres at de har flere:) Helt merkelig med den Nestlegrøten. Vi holdt opp med den i en uke, samtidig med at jeg slutta å amme. Hele denne uken har han kun fått Nutramigen og Sinlac. Han ble en helt annen gutt. Helt fri for utslett og blid og fornøyd. Sover godt om natta og...helt forandret:) Men han ble så innmari hard i magen. Ga han Nestlegrøt i går morrest, i går på kvelden og i dag på kvelden, og nå er utslettet kommet tilbake i ansiktet. Og den KAN inneholde spor av melk...han er nok veldig allergisk stakkar...

Skrevet

Ja, det kan være nok med spor av melk til å reagere. Men, her varierer eksemet veldig mye selv om lillebror ikke får i seg noe han er allergisk for. Han hadde nettopp et kjempeutbrudd da uten å ha fått noe annet enn det han bruker å spise. Så vær obs på det også :)

Det som er dumt med Hollegrøtene er jo at de ikke er tilsatt jern. Så det er fint å gi hirsegrøten istedet for risgrøten. Hirse er naturlig rik på jern. Du kan jo også gi han sviskemos for å hjelpe magen igang :)

Skrevet

Hmmm...det kan jo rett og slett hende at han får utslett uten å spise noe han reagerer på ja. Har vært og handla Hollegrøt i dag nå for å se om det gir seg. Så får vi innføre den igjen om en stund. Han får jerntilskudd da han har lav HB så det gjør ingenting om grøtene ikke er tilsatt jern:)

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei, hvordan fant dere ut at han hadde soyaallergi? Er det en egen prikktest for det? Sånn som med melk og egg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...