Candy girrrl Skrevet 8. mai 2009 #1 Skrevet 8. mai 2009 Tenkte spekemat og flatbrød. Men hva slag spekemat? Andre ting som er godt til? Og hvilken dessert passer etter rømmegrøt? :-)
ToPrinsesser<3 Skrevet 8. mai 2009 #2 Skrevet 8. mai 2009 Rosiner, kanel sukker og smør til selve grøten. Fårepølse, westfaler/birkebeinerskinke, fenalår - alt dette passer til Vedr dessert står det litt stille her, men siden grøten er ganske mettende er det sikkert noe lett som passer bra :-)
erteposen + 4 Skrevet 8. mai 2009 #3 Skrevet 8. mai 2009 Fenalår, spekeskinke (gjerne to typer), en eller to former for spekepølser, flatbrød og godt smør er ofte servert til. Kommer an på hvor fint det skal være. Utvalget av spekemat og flatbrød er jo ofte større om det er finere lag. For meg er det viktig å legge opp spekematen skikkelig, litt luftig og pent pyntet med t.d melon og jordbær. Mange serverer rømmefett ved siden av, samt hardkokt egg, rosin, kanel, sukker og meierismør. Rømmegrøt er jo utrolig mektig, og en fruktbasert dessert er det absolutt beste eller vente en stund før et kakebord.
Candy girrrl Skrevet 8. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 8. mai 2009 Takker. Er ikke tradisjonell mat jeg er stødigst på. Men tipper jeg imponerer svigers mer med dette enn tapasbord hehe.. Svigerfar er 70 og superpyse i matveien
annkarinognurke09 Skrevet 8. mai 2009 #5 Skrevet 8. mai 2009 Enig med det dem andre skriver om spekemat: ) Tanta mi har vært flink ed sånne ting og hun serverer som regel jordbær med sukker å fløte på til dessert : ) Gjerne da så serverer hun det samtidig med kaffen : ) Så gjesten rekker å slappe av litt å la den nydelige maten synke : ) Men lykke til : )
Candy girrrl Skrevet 8. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 8. mai 2009 Ja jordbær var lurt! :-) og så tidlig på året at det er litt wow å få det ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå