Feliz31 Skrevet 8. mai 2009 #1 Skrevet 8. mai 2009 leste i en bok m spm til helsesøstre, der var det en baby på 5mnd som også ikke ville ha flaske mer, helsesøster foreslo at det kunne være tenner på gang. Men - ikke på vår lille baby vel? Dog har han også begynt å sekle litt til tider, men det er vel alt for tidlig å få tenner når man ikke er 4 mnd engang??? ser ingeting i munnen hans i to dager har han smakt et par skjeder med helt tynn/suppeaktig grøt... Kan det ha noe å si? han har spist av flaska siden han var 3 uker, har aldri ammet han, de første ukene fikk han mat på sonde. prematur baby... Han er en stor plugg, veier 6390 gram og er 57 cm kort...
blå+? Skrevet 8. mai 2009 #2 Skrevet 8. mai 2009 hei:) gutten min på snart 3 mnd har slitt med tenner siden han var 8 uker. Broren min hadde allerede 2 tenner på den alderen, og noen babyer kan bli født med tenner, så det er nok ikke for tidlig,nei:) Mye sikling her også. Tygger nesten istykker smukken sin stakkar, men bruker dentinox fra apoteket for å ta bort værste kløen. Har desverre ingen tips til hvordan gutten din skal ta flaska igjen. Har du prata med helsesøster?
Carina_1975 ❤ 2 kjekke gutter Skrevet 8. mai 2009 #3 Skrevet 8. mai 2009 Hei. Poden vår på 6 mnd hadde en runde med flaskenekt i 3 mnd alderen. Dvs noe melk fikk han jo i seg, men måltidene tok en evighet og han sutret og tøyset om hverandre. Vi byttet til en flaskesmokk med større hull, det løste problemet. Ikke over natten, men i løpet av et par-tre dager. Det kan du prøve hvis du ikke allerede har gjort det, du kan også prøve å ta en grøtpause et par dager/kvelder og se hva som skjer. Vi startet ikke med noen former for grøt/fast føde før poden rundet 4 mnd, etter vår helsesøsters anbefaling. Hun fortalte at den lille magen ikke var klar for fast føde før den tid. Men jeg hører at noen har god erfaring med å starte tidligere med grøt/velling, så det er kanskje ingen absolutt regel. Her ville jeg rådført meg med helsesøster. :-) Poden har ikke fått tenner ennå, men har siklet lenge. Nå klør det tydelig i gommen, for han gnir seg skikkelig... Plutselig dukker det vel opp en hvit tann, men foreløpig hverken ser eller kjenner jeg noe.
HegeAE Skrevet 8. mai 2009 #4 Skrevet 8. mai 2009 Bruk eit lite medisinbeger eller koppen som står på avent-flaskene til å gje melk med. Kan vere litt vanskeleg til å begynne med, men det går greit når ein har fått treninga. Eg måtte gjere det med eldste dattera mi fordi ho ikkje tok flaske i det heile tatt fram til ho var 4 mnd'r.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå