Gå til innhold

flaskenekt 3 1/2 mnd - hva nå da??

Anbefalte innlegg

Skrevet

leste i en bok m spm til helsesøstre, der var det en baby på 5mnd som også ikke ville ha flaske mer, helsesøster foreslo at det kunne være tenner på gang. Men - ikke på vår lille baby vel? Dog har han også begynt å sekle litt til tider, men det er vel alt for tidlig å få tenner når man ikke er 4 mnd engang??? ser ingeting i munnen hans

i to dager har han smakt et par skjeder med helt tynn/suppeaktig grøt... Kan det ha noe å si?

han har spist av flaska siden han var 3 uker, har aldri ammet han, de første ukene fikk han mat på sonde. prematur baby...

Han er en stor plugg, veier 6390 gram og er 57 cm kort...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei:) gutten min på snart 3 mnd har slitt med tenner siden han var 8 uker. Broren min hadde allerede 2 tenner på den alderen, og noen babyer kan bli født med tenner, så det er nok ikke for tidlig,nei:) Mye sikling her også. Tygger nesten istykker smukken sin stakkar, men bruker dentinox fra apoteket for å ta bort værste kløen.

Har desverre ingen tips til hvordan gutten din skal ta flaska igjen. Har du prata med helsesøster?

Skrevet

Hei. Poden vår på 6 mnd hadde en runde med flaskenekt i 3 mnd alderen. Dvs noe melk fikk han jo i seg, men måltidene tok en evighet og han sutret og tøyset om hverandre. Vi byttet til en flaskesmokk med større hull, det løste problemet. Ikke over natten, men i løpet av et par-tre dager. Det kan du prøve hvis du ikke allerede har gjort det, du kan også prøve å ta en grøtpause et par dager/kvelder og se hva som skjer.

Vi startet ikke med noen former for grøt/fast føde før poden rundet 4 mnd, etter vår helsesøsters anbefaling. Hun fortalte at den lille magen ikke var klar for fast føde før den tid. Men jeg hører at noen har god erfaring med å starte tidligere med grøt/velling, så det er kanskje ingen absolutt regel. Her ville jeg rådført meg med helsesøster. :-)

Poden har ikke fått tenner ennå, men har siklet lenge. Nå klør det tydelig i gommen, for han gnir seg skikkelig... Plutselig dukker det vel opp en hvit tann, men foreløpig hverken ser eller kjenner jeg noe.

Skrevet

Bruk eit lite medisinbeger eller koppen som står på avent-flaskene til å gje melk med. Kan vere litt vanskeleg til å begynne med, men det går greit når ein har fått treninga. Eg måtte gjere det med eldste dattera mi fordi ho ikkje tok flaske i det heile tatt fram til ho var 4 mnd'r.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...