Gå til innhold

Din fødsel sammenlignet med din mors

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

nei, mamma har brukt 19-18 timer på mine søsken, og jeg var bortimot en styrtfødsel. også har hun ligget i seng under alle tre, hun har ikke beveget seg rundt og sånn, fordi hun ikke klarte. også har hun gått på overtid med alle tre.

jeg hadde en 12 timers fødsel med første, med en masse komplikasjoner, 6 timer med nr 2, ikke en eneste komplikasjon..

mine barn har også kommet 1 uke før termin. har beveget meg rundt masse med begge to, brukt mye dusj og badekar.

bortsett fra overtiden så har vi hatt ganske like svangerskap, bortsett fra at jeg har mye kraftigere bekkenløsning enn hva mamma noengang har hatt. så noe likheter er det jo:)

Mamma og jeg hadde nærmest identiske svangerskap og fødsler, ingen problemer i svangerskapet og lett fødsel uten for mye smerte. Men søsteren min hadde et tungt svangerskap og tung fødsel, så det trenger vel ikke være sammenheng men vet mange jordmødre spør om det.

Min mamma har hatt 3 enkle fødsler..å eg vart fortalt at da ville nok eg oppleve det samme.Men så feil kan man ta:-( Eg fekk ein lang og litt små dramatisk fødsel.

Så mitt råd til deg er å egentli ikkje tenke så masse på korleis du trur det vil bli..det som skjer det skjer. Bedre du bruker energien din på å tenke på korleis du vil ha det rundt fødselen. Da tenker eg på evnt smertestillende ikkje smertestillende,badekar osv...og finne ut kva føden kan tilby deg. Eg tenkte alt for lite i dei baner og angre litt på det.

Uanz så ønsker eg deg masse lykke til:-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...