Lillemarit Skrevet 8. mai 2009 #1 Del Skrevet 8. mai 2009 Jeg er nå i uke 37+5 og frøkna ligger med hodet opp.... var på sykehuset i forrige uke for snuingsforsøk, men det var misslykket. men 2 dager etter jeg kom hjem snudde hun seg selv. Men hun er nå tilbake i sete..... Jordmor sier at siden dette er 2.gagns så er det ikke noen problem at jeg føder vaginalt. men på sykehuset (kirkenes) har de bestmet at det skal tas keisersnitt 20.mai, en uke før termin. dette er noe jeg overhodet ikke ønsker. jeg vil prøve vaginalt først, om det ikke går så er det ok med ks..... men jeg vet at det er plass og at det ikke burde være noe problem. Jordmor sier at i kirkenes har de nok bestemt seg for ks fordi det er lettere for de som jobber der, det er en enkel operasjon for dem, mens sete er det mer styr meed, og de "unge" legene er ikke så vant med det der kontra ks.... Men jeg vet at en eldre lege som jobber der er en av de beste til å ta baby med tang, gjorde jo det lenge før epiduraln var oppfunnet.... Men jeg har altså fått brev om at det blir ks. i samme brevett står det at jeg ikke kan bestemme selv fødselsmåte. det er ikke opp til passienten. men jeg mener jeg burde få prøve å føde vaginalt om jeg har et sterkt ønske om det!!!!! det er jo det beste... Om noe skjer før, jeg tipper i neste uke så sier jordmor at der er stor sannsynlighet for at hun snur seg rett vei når riene starter..... Håper på det. Men om hun ikkje gjør det skal jeg krangle med nebb og klør, skal prøve setefødsel først før de tar keisersnitt.... Og særlig når jeg vet at det ikke er noen grunn for at de har planlagt keisersnitt på meg. Jeg spurte om de kunne ta røntgen av bekkene da jeg var på sykehuset, men de sa at det ville de ikke pga stråling..... Nei da skal jeg også være tverr, bare vent å se!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Måtte bare ha det ut. Andre med samme erfaring?????????????????????????? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140074094-jeg-f%C3%A5r-ikke-velge/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 9. mai 2009 #2 Del Skrevet 9. mai 2009 Hei Lillemarit! Jeg hadde en kjempefin setefødsel og skjønner godt at du vil helst føde vaginalt. Hadde også følt med snytt hvis jeg ikke hadde fått oppleve å føde selv. Men det er faktisk en liten MEN her. På sykehuset der jeg fødte har de ofte setefødsler og det er mange flinke. Jeg stolte 100% på dem og det gikk bra. Hvis sykehuset i Kirkenes ønsker å forløse deg med keisersnitt og ikke vaginalt, betyr dette at de føler seg usikre, er for mye styr, ikke er noe særlig motiverte osv. Da ville jeg heller hatt planlagt KS enn å ende opp i akutt KS som er mye mer traumatisk, få komplikasjoner, risikere helsa til min baby og meg selv på grunn av helsepersonell som ikke har nok kompetanse og trening og er i utganspunktet umotiverte. Og tro meg-at babyen blir tatt med setetang er ikke noe du ønsker da setetang kan pådra deg kraftige rifter og babyen er på det stadiet mest sannsynligvis ganske medtatt hvis ikke i livsfare. Dette sier jeg fordi jeg jobber på sykehuset, kjenner systemet og vet hvor mange feil det blir begått og mange ganger er det kun flaks som gjør at det går bra. Jeg tenker mest på deg når jeg sier dette. Tenk hvor mye du vil hate deg selv hvis noe går gærnt. Hvis det å føde vaginalt betyr mye for deg, noe som jeg absolutt støtter, så hadde jeg heller undersøkt om du kan føde på annet sykehus. Det er jo fritt sykehusvalg tross alt. Lykke til ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140074094-jeg-f%C3%A5r-ikke-velge/#findComment-140077893 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå