Gjest Skrevet 8. mai 2009 #1 Skrevet 8. mai 2009 Venter nummer fire i august. De 3 barna vi har fra før har alle klassiske, "kjedelige" navn. De heter Christian, Elisabeth og Mathilde. Logisk sett ville det være riktig å velge nok et slikt navn til fjerdemann, som også blir jente. Mannen min har nå likevel lagt sin elsk på 3 navn som alle faller utenfor den kategorien vi før har fulgt i navnevalg. Jeg har ingen store favoritter denne gang, og vurderer derfor å la han få siste ord denne gang. Leah Thea Sarah Jeg liker ikke Thea, men synes Leah og Sarah er greie. Hva synes dere? Hvilket hadde passet best, og har dere eventuelt andre forslag som inneholder ch/th? Litt "fiksert" på det..
Gjest Skrevet 8. mai 2009 #2 Skrevet 8. mai 2009 Det er tre oppbrukte poppisnavn han har lagt sin elsk på, mye kjedeligere enn navnene til de tre andre. Vil dere ha et kort, mer moderne navn, foreslår jeg: Henny Nelly Anny Elly Peggy Molly Dagny Eller, navn som passer med de tre andre barna: Alvhild Lydia Alberte Fredrikke Filippa Ulrikke Nikoline Pernille Petrikke Petrea Regine
prebs Skrevet 8. mai 2009 #3 Skrevet 8. mai 2009 Flotte navn på barna, da : ) Bortsett fra lengden på navnet synes jeg Sarah harmonerer med de andre, det er klassisk og velbrukt. Charlotte Kathinka Thinka Theodora Thomine Cathrine
Vipsenmamma Skrevet 8. mai 2009 #4 Skrevet 8. mai 2009 De tre første har pene, klassiske navn og så skulle fjerdemann få et stygt, oppbrukt poppisnavn? Hva med disse? Ingrid Charlotte Anniken Cathrine Pernille Susanne Camilla Cathinka Ingvild Bethina Helene
Castho Skrevet 8. mai 2009 #6 Skrevet 8. mai 2009 Jeg synes ingen av de navnene mannen din liker kræsjer noe veldig med søskene sitt navn. Jeg synes både Leah og Sarah passer men jeg liker Sarah best (ville skrevet Sara).
*søtesmå* Skrevet 8. mai 2009 #8 Skrevet 8. mai 2009 Jeg liker ikke Leah - men synes Thea er fint. Synes Mathilde er annerledes enn de to andre navnene dere har - og derfor ville jeg kanskje valgt et navn mer i den kategorien. Som Henriette, Johanne eller Benedikte. Dere har også tre ganske lange navn - og derfor synes jeg de navnene som du nevner ikke passer så godt.
Hvitkløver2020 Skrevet 8. mai 2009 #9 Skrevet 8. mai 2009 Jeg syntes Thea passer godt til de andre!! Sååå om noen mener det er poppis-navn....blås i det! Om noen år er det kansje Ingeborg og Dagny og Elisabeth som ligger på navnetoppen, hva så?? så lenge man liker navnet=) Er så glad for at jeg får gi ungene mine de navnene jeg syntes passer best=) Lykke til!
Gjest Skrevet 8. mai 2009 #10 Skrevet 8. mai 2009 ~~ {tjohei}~~ Takker for svar. Likte Nelly, Elly og Nikoline, men skulle gjerne hatt th/ch i navnene...
Gjest Skrevet 8. mai 2009 #11 Skrevet 8. mai 2009 prebs Takk for tilbakemelding ang. barnas navn, er veldig fornøyde, og har hittil ikke møtt mange som heter det samme. Sarah liker jeg også best av hans forslag, men Cathinka må vi tenke på, takk for forslag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå