Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter nummer fire i august. De 3 barna vi har fra før har alle klassiske, "kjedelige" navn. De heter Christian, Elisabeth og Mathilde.

Logisk sett ville det være riktig å velge nok et slikt navn til fjerdemann, som også blir jente. Mannen min har nå likevel lagt sin elsk på 3 navn som alle faller utenfor den kategorien vi før har fulgt i navnevalg. Jeg har ingen store favoritter denne gang, og vurderer derfor å la han få siste ord denne gang.

Leah

Thea

Sarah

Jeg liker ikke Thea, men synes Leah og Sarah er greie.

Hva synes dere?

Hvilket hadde passet best, og har dere eventuelt andre forslag som inneholder ch/th? Litt "fiksert" på det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er tre oppbrukte poppisnavn han har lagt sin elsk på, mye kjedeligere enn navnene til de tre andre.

Vil dere ha et kort, mer moderne navn, foreslår jeg:

Henny

Nelly

Anny

Elly

Peggy

Molly

Dagny

Eller, navn som passer med de tre andre barna:

Alvhild

Lydia

Alberte

Fredrikke

Filippa

Ulrikke

Nikoline

Pernille

Petrikke

Petrea

Regine

Skrevet

Flotte navn på barna, da : )

Bortsett fra lengden på navnet synes jeg Sarah harmonerer med de andre, det er klassisk og velbrukt.

Charlotte

Kathinka

Thinka

Theodora

Thomine

Cathrine

Skrevet

De tre første har pene, klassiske navn og så skulle fjerdemann få et stygt, oppbrukt poppisnavn?

Hva med disse?

Ingrid

Charlotte

Anniken

Cathrine

Pernille

Susanne

Camilla

Cathinka

Ingvild

Bethina

Helene

Skrevet

Leah er nydelig :-)

Skrevet

Jeg synes ingen av de navnene mannen din liker kræsjer noe veldig med søskene sitt navn. Jeg synes både Leah og Sarah passer men jeg liker Sarah best (ville skrevet Sara).

Skrevet

Ingrid eller Ingeborg passer supert til søskena.

Skrevet

Jeg liker ikke Leah - men synes Thea er fint.

Synes Mathilde er annerledes enn de to andre navnene dere har - og derfor ville jeg kanskje valgt et navn mer i den kategorien. Som Henriette, Johanne eller Benedikte.

Dere har også tre ganske lange navn - og derfor synes jeg de navnene som du nevner ikke passer så godt.

Skrevet

Jeg syntes Thea passer godt til de andre!! Sååå om noen mener det er poppis-navn....blås i det! Om noen år er det kansje Ingeborg og Dagny og Elisabeth som ligger på navnetoppen, hva så?? så lenge man liker navnet=) Er så glad for at jeg får gi ungene mine de navnene jeg syntes passer best=) Lykke til!

Skrevet

~~ {tjohei}~~

Takker for svar. Likte Nelly, Elly og Nikoline, men skulle gjerne hatt th/ch i navnene...

Skrevet

prebs

Takk for tilbakemelding ang. barnas navn, er veldig fornøyde, og har hittil ikke møtt mange som heter det samme. Sarah liker jeg også best av hans forslag, men Cathinka må vi tenke på, takk for forslag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...