viertre + spire Skrevet 8. mai 2009 #1 Skrevet 8. mai 2009 Vi har store vinduer som vi trenger lysskjerming på. Sola står på hele dagen og kvelden så det blir helt badstu inne. Vi skal ikke ha gardienr. Hva ville du da valgt?? Har aldri vært borti lameller Håper på mange erfaringer
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 8. mai 2009 #2 Skrevet 8. mai 2009 Lameller er etter min mening til bruk i offentlige bygg, kontorer osv. Ikke hjemme.. Så persienner )
*Lille Persille" Skrevet 8. mai 2009 #3 Skrevet 8. mai 2009 Vi sliter meed akkurat det samme og har funnet noen slags persienner i et papirlignende materiale som er kjempefine! (Kanskje det er papir?) Siden de er så tynne blir de helt borte når man drar de opp og tar ikke masse plass øversi i vinduet slik aom vanlige persienner gjør. Vi går for sånne!
*Lille Persille" Skrevet 8. mai 2009 #4 Skrevet 8. mai 2009 Her er et par linker: http://www.silentgliss.no/go/Produkter/Pli-sol http://www.tannum.no/produkter/solskjerming_Pli-solSilentGliss (flere bilder her under pli-sol overskriften)
Blå + en i magen Skrevet 8. mai 2009 #5 Skrevet 8. mai 2009 Vi har store vinduer med lameller. Kjempestilig synes jeg. Også gir det så fint lys når de dekker for sola. Blir fint lys inn i stua uten å få sola rett inn. Hadde persienner før, men jeg er lei av det. Vi fikk våre lameller fra Lady, da kommer de hjem og måler og hjelper deg med å finne de rette.
viertre + spire Skrevet 8. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 8. mai 2009 Vi har hatt en som har vært her å målt. Han har gitt oss ett tilbud på 35000 for persienner og 55000 for lameller. Han gav ett tilbud på utvendige persienner også, men det kom på 95000 så det har vi slått fra oss
wirre;o) Skrevet 8. mai 2009 #7 Skrevet 8. mai 2009 Lameller. Men så er jeg igrunn ikke fan av persienner heller...
♥ Anadyome ♀&♀+♀ Skrevet 8. mai 2009 #8 Skrevet 8. mai 2009 Vi har gått for lameller - har store vinduer. Dette har jo litt med type hus dere har, og hva slags inntrykk du vil gi. Jeg er ikke spesielt glad i persienner - samler seg mye støv på dem etterhvert.... har dem kun på vårt soverom - for der er vinduene for smal til lameller, ellers har alle vinduene i huset vårt lameller. Man kan også montere lamellene selv. Vi gjorde det. Man sparer mye penger - men det er også MYE arbeid. Bare så man er forberedt på dette. Overkassen må tilpasses vinduet, og hver lamell må måles. Men resultatet blir bra. Vi har dessuten valgt å ha lamellene inni selve vinduskarmen. Man kan velge om den skal henge i taket, utenfor vinduet eller inni. Vi har gått for den siste.
Blå + en i magen Skrevet 8. mai 2009 #9 Skrevet 8. mai 2009 Ojoj, det blir litt penger ja... Hvor mange vinduer skal dere ha på? Vi hadde flere her til å måle opp og gi oss pristilbud, så tok vi de som ble billigst. Det var stor forskjell på priser, mens kvaliteten synes jeg var den samme. Av de vi hadde på beøk ble Lady billigst og Kjells markiser dyrest. Det var nesten dobbelt pris hos Kjells markiser. Så om man skal ha en del, ville jeg fått flere pristilbud:)
alvamamma Skrevet 8. mai 2009 #10 Skrevet 8. mai 2009 Vi har lameller. Er veldig fornøyde med dem, men synes ikke de stenger varmen like mye ute som persienner ville ha gjort.. Hvis det er et poeng for dere da. Mulig det er litt forskjell på lamellene også. Synes tilbudene dere har fått var veldig dyre! Eller så har dere veldig stort hus med mange store vinduer... Vi har utvendig solskjerming her.Det er to store som dekker tilsammen 7 store vinduer og en verandadør. Det kostet 24.000,-.
viertre + spire Skrevet 8. mai 2009 Forfatter #11 Skrevet 8. mai 2009 Vi har mange vinduer som skal dekkes. Vi har store vindu fra tak og nesten helt ned til gulvet. 20 vindu på stuen og så skal vi ha på 3 soverom. Men vi bør kanskje høre med noen andre også ja
Mrs. Bouquet Skrevet 8. mai 2009 #13 Skrevet 8. mai 2009 er det problemer med at det blir varmt er det viktig å få lamellene eller persienne helt inntil vindusruta. Naboene våre hadde lameller men måtte bytte til persienner fordi det ble for stort luftrom mellom lamellene og ruta. Der varmet lufta seg opp slik at det alt for varmt inne. Vi som bygget litt senere enn de (også med mange vinduer fra gulv til tak, 9 stk. i stua og 9 stk. på kjøkken) valgte persienner som er skjært til slik at de står klin i ruta. Dette hjelper på å stenge ute mye av varmen, men lameller er tøffere syns jeg.
ApriIbaby Skrevet 8. mai 2009 #14 Skrevet 8. mai 2009 Synes lameller er for offentlige kontorer og sykehus etc. Gå for persienner og myk evt opp med en panelgardin på siden
It's all about me Skrevet 8. mai 2009 #15 Skrevet 8. mai 2009 Nei for de er absolutt ingen offentlige kontorer og lig. som har persienner???
♥ Anadyome ♀&♀+♀ Skrevet 8. mai 2009 #16 Skrevet 8. mai 2009 :-) - jeg ser heller ikke forskjell på det private og det offentlige når det kommer til lameller og persienner... Uansett - litt til pris. Vi kjøpte lameller på living. Fikk da lameller til 5 store (2 meter brede) tak til gulv vinduer, 2 smale (50 cm) tak til gulv vinduer, 3 mer normale vinduer, og et bredt (180 b og 50 h) vindu. Dette kostet ca 4500 hvis jeg ikke husker feil. Nå kjøpte vi på salg, 50%. men uansett, så kan man få lameller til et hus for ca 10 000 - og det er jo noe mindre enn det som er nevnt tidligere. Å henge dem opp er ikke hokus pokus - men tidkrevende... Man kan dessuten få lystette gardiner også på Living i dag - og da stenger man varmen mer ute...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå