Gå til innhold

Dere som har kuttet ut melk i kosten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere kuttet ut biola, yoghurt og ost osv også? Jeg har en gutt som reagerer veldig på det jeg spiser.... men han blir bedre når jeg dropper melkeproduktene.... Så da lurer jeg på hva dere andre gjør?.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dropper melk, yoghurt, ost (kan ete ost innimellom - f.eks. på pizza). Men spiser litt smør. Bruker minst mulig melk i matlagingen - enkelte ting kan fint lages uten melk selv om det står i oppskriften. Spiser også ting med melkepulver. Spiser kalktabeletter.

Hvis han fortsatt reagerer hadde jeg prøvd å kutte ut ALL melk. Se denne linken:

http://www.pasienthandboka.no/klikk.asp?mode=document&documentid=826

Skrevet

For å få resultat måtte jeg kutte alt, og da mener jeg alt.. Ikke steke i smør, ikke NOE som inneholder melk. Ikke kjeks som inneholder vessle, kasein, myse pulver. Mye styr, men nå har jeg vært melkefri i 6 måneder, og har da fått en ganske bred meny:) (Tok selv Calcium selvfølgelig.)

Skrevet

Jeg måtte kutte ut absolutt alt av melkeprodukter og matvarer som inneholdt melk for å få resultat. Men var kun melkefri et par uker.. Da begynte jeg forsiktig å introdusere litt melk i kosten min igjen og da gikk det bra.. Som med alt annet så må en nesten prøve seg fram hva som har effekt på ditt barn.

Nå kan jeg spise akkurat det jeg har lyst på uten noe reaksjon fra lillemann :)

Skrevet

Jeg kutett ut alt alt alt i 3 mnd. Først nå (gutten er 4 mnd) har jeg begynt å spise litt ost og smør. Drikker fortsatt ikke melk, biola, joghurt osv. Sønnen min reagerer noen dager, andre dager går det greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...