Lykke X 4 Skrevet 8. mai 2009 #1 Skrevet 8. mai 2009 Var ikke sånn med mine to første. Da var jeg full av energi rundt denne tiden. Nå er jeg trøtt og sløv, klarer ingenting. Å gå på butikken gjør meg utmattet og svimmel. Har jo en på 20 måneder fra før, og en på 10 år, mulig det spiller inn. Målte HB for en stund siden, og den var grei. Flere som har det sånn, og som har evt. råd å komme med?
__sommerbaby09__ Skrevet 8. mai 2009 #2 Skrevet 8. mai 2009 jaaaaaaaaaaa jeg er trøtt hele tiden! jeg kviler minst 1time til dagen når min 2åring kviler... det hjelper litt... Men jeg sover dårlig om nattet pga ryggsmerter... det positive er at det ikke er lenge igjen nå...
bitteliten24.06 Skrevet 8. mai 2009 #3 Skrevet 8. mai 2009 Hei JEg vet akkuratt hvordan du har det og vet løsningen:) Jeg klarte knapt å gå i trappene hjemme, ble andpustem og svimmel for ingenting. Jeg følte jeg kunne sove hele dagen uten problem og fortsatt være utmattet. Tilslutt følte jeg meg rett og slett syk. Tilfeldig vis skulle jeg til Jordmor mandag i påsken og hun sjekket HB som vanlig, men da for 3 uker siden hadde den vært fin. MEn da viste den 8.2 og hun syntes dette var aaaaaaaaaaltfor lavt -Blodoverføring ved HB på 6. Jeg reiste til fastlegen der tok de allle mulig blodprøver og senkning. Resultatet var at jeg hadde jernlager på 13 (under ref omeråde 15-200) og jern i serum på 7. Senkning på 70. Da begynte jeg umiddelbart på DUROFERON jerntabletter 100mg x 2, o g fortsette til 2mnd etter fødsel. De er reseptfri - tas 1/2 time etter mat)har prøvd meg fram. JEg har fått et nytt liv og føler meg mer sterk og overskudde kom raskt! Jeg venter nr 2 nå i juni og hadde ikke det sånn på 1 mann. jeg kjente ikke meg igjen. Lykke til håper du får overskuddet snart!
Månefeen ♥ Skrevet 8. mai 2009 #4 Skrevet 8. mai 2009 Jeg var kjempe trøtt rundt den tiden også! Sov, sov og atter sov...Tok dagene til hjelp å hvilte mye. Sov 3-4t på dagen samt la meg tidlig å sto ikke opp før 11-12 tiden. Legen sa det var helt vanlig, hun hadde hatt det sånn selv i sine tre svangerskap, jeg måtte bare hvile å la kroppen jobbe med det den skulle. Så fikk jeg en del energi igjen, det var kjempe deilig
mer enn bare mor Skrevet 8. mai 2009 #5 Skrevet 8. mai 2009 jeg har det også sånn:) men så er det delvis fordi jeg har presset meg selv veldig hardt i jobben (egentlig de siste 2 årene), og når jeg da ble gravid så roet jeg ikke ned tempoet... Siden jeg ikke hadde bekkenløsning eller kvalme i begynnelsen, trodde jeg at det kom til å gå helt fint.. Det endte med at jeg gikk på en "smell" om man kan kalle det det, og er nå 100 % sm.. kommer trolig til å være det frem til permisjonen.. også fordi at jeg trenger å få litt energi og overskudd til å bli mamma:) alle tester hos meg viser bra, men jordmor og lege syns at jeg skal slappe av og at jeg trenger å komme litt ovenpå.. har tatt meg litt tid å komme hit at jeg aksepterer og ikke har dårlig samvittighet overfor den nye situasjonen som sykemeldt, men så er det jo ikke så ofte at man er gravid heller, og da er det rett og slett ikke jobb og karriere som kommer først - det gjør lillemann i magen!! litt rotete forklart, men uansett.. kroppen reagerer forskjellig på hvordan man er som gravid, og om dette svangerskapet ikke er likt som de 2 andre svangerskapene dine, så er det bare sånn det er:) man kan rett og slett ikke sammenligne det.. men prøv og lytte til kroppen din, og finne ut hva kroppen din trenger: enten det er en ekstra hvil, en time yoga/pilates (jordmor anbefalte meg det!! men har enda ikke prøvd det så skal ikke gå god for det,.), en frikveld der du får barnefri? bare forslag;) lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå