Vannmann35 Skrevet 8. mai 2009 #1 Skrevet 8. mai 2009 Synes dette er flotte navn med svung over - men, vet ikke om jeg kunne kalt en gutt for dette... Litt svulstige og tunge kanskje? Driver og smaker på navnene dog, er noe koselig ved dem. Eler hva tenker dere?
3 ferdigklekkede egg Skrevet 8. mai 2009 #2 Skrevet 8. mai 2009 Synes Tidemann er et koselig navn, jeg tenkte på dette selv, men det ble med tanken. Luftet det for noen venner som synes det var fint, men alle knyttet det til tobakk....Synes det er et flott navn. Bjørnstjerne synes jeg blir voldsomt ambisiøst, men tror du er nesten garantert at ingen andre i nærmiljøet har det samme navnet (og det er jo fint:-)) Selv har jeg et navn som var veldig vågalt da mine foreldre valgte det, de fikk mange negative reaksjoner, etter 20 år er dette navnet blitt veldig populært. Jeg har alltid vært fornøyd med å ha "mitt eget" navn. Poenget mitt er at velger du slike navn må du regne med en del reaksjoner, men takler du det så hvorfor ikke?
Gjest Skrevet 8. mai 2009 #3 Skrevet 8. mai 2009 Har hørt om en liten gutt som heter Tidemann, det er litt kult! Bjørnstjerne er og blir Bjørnson, men hvis du liker det, så hvorfor ikke.
prebs Skrevet 8. mai 2009 #4 Skrevet 8. mai 2009 Utrolig stilige navn - men litt pretensiøse for en guttunge, iallfall Bjørnstjerne. (Og tenk om han ikke liker litteratur...) Og Bjørnstjerne Olsen blir teit i mine ører. På den annen side er Bjørnstjerne Bjørnson en utrolig stilig kombinasjon, akkurat som: Ferdinand Finne Viggo Valle Vally Vegge (hat-tvillingsøsteren til Nina Karin Monsen) Nå kom jeg litt ut på vidotta her. Men som sagt - flotte navn =)
Gjest Antarctica Skrevet 8. mai 2009 #6 Skrevet 8. mai 2009 Huff, nei. Hvorfor ikke bare slå til, kall dem Julius Cæsar og Elvis Presley? Syns det blir litt i samme gata.... Dette er å gape for høyt. Tidemann er dessuten et familienavn (etternavn), og neppe lov å bruke som fornavn.
Castho Skrevet 8. mai 2009 #7 Skrevet 8. mai 2009 Jeg liker ikke Bjørnstjerne men Tidemann står på min liste. Synes det er nydelig og kult. Vet noen forbinder det med røyk men det gjør ikke jeg.
M ♥ ♂-2010 Skrevet 9. mai 2009 #8 Skrevet 9. mai 2009 Hmm. Bjørnstjerne er jo et flott navn - men det føler jeg er brukt opp av den eneste Bjørnstjerne som finnes i norsk historie.. :-) Han brukte på en måte opp navnet, så jeg føler ikke at det kvalifiserer til oss "normale" ;-) Tideman er koselig, men litt tungt for min del, som du sier.. :-)
SuperSizeMe Skrevet 10. mai 2009 #9 Skrevet 10. mai 2009 Tidemann er kjempestilig! Vurderer det litt sjølv :-)
Kreoline Skrevet 15. mai 2009 #10 Skrevet 15. mai 2009 Jeg vet om flere små gutter som heter Tidemann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå