tripleto Skrevet 8. mai 2009 #1 Skrevet 8. mai 2009 Noen som vet hvordan en regner ut hvor mye en får i permisjonspenger når en ikke har fast jobb? Jeg har da altså ikke fast stilling, men jeg jobber så og si 100% på forskjellige vikariat. Hvordan vil dette bli for permisjonspengene? Er det bedre å få fast jobb før en blir gravid? Jeg sjekka inne på nav og gikk utifra at jeg hadde 28 000 kr brutto i mnd. Kryssa jeg av for "freelanse" fikk jeg utbetalt 1900kr i uka. Kryssa jeg av for "fast arbeid" fikk jeg 5600 kr i uka. Og dette var med samme mnd-lønn! Er det virkelig så stor forskjell??? skjønner ingenting jeg nå.. Takknemlig for svar!
Guttemamma75 Skrevet 8. mai 2009 #2 Skrevet 8. mai 2009 Det er selvsagt enklest og best å ha fast jobb, men du har uansett krav på foreldrepenger så lenge du oppfyller kravene.. I utgangspunktet bruker nav de siste 4 ukene i jobb Om du har variabel inntekt vil de regne et gjennomsnitt over de siste 3/6/9 mnd - det som gir mest representativ inntekt... Foreldrepengeveilederen på nett kan du se bort i fra fordi den går ut i fra hva du har tjent de siste 3 årene, og for de fleste er det ikke dette nav går ut fra for å regne hva du får i foreldrepenger..
tripleto Skrevet 8. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 8. mai 2009 Så da vil jeg i utgangspunktet få like mye penger som om jeg var i fast jobb.. bare at de regner det ut fra de siste månedene med jobb? For da høres det jo bra ut
Guttemamma75 Skrevet 8. mai 2009 #4 Skrevet 8. mai 2009 Ja du vil få ca like mye som du har nå, det er det du faktisk har tjent som gir grunnlaget - ikke om du har fast jobb eller ikke.. Men det blir som sagt sannsynligvis regnet et gjennomsnitt over en periode.... Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå