Gå til innhold

4 mm nakkefold i uke 12 - morkakeprøve - utvidet ul i uke 18 - alt bra !! :-)

håpogtro

Anbefalte innlegg

Hei,

Er jeg som har skrevet tidligere her om funn av 4 mm nakkefold i uke 12. Vil bare si at vi etter dette har tatt morkakeprøve som viste ingen kromosomfeil og i går hadde vi utvidet ul i uke 18, som viste ingen hjertefeil eller andre unormaliteter :-))

Så til evnt andre som måtte komme i samme situasjon - vit at det ikke nødvendigvis må være noe galt !! (slik jeg trodde) Det kan faktisk gå bra også :-)

Fortsetter under...

• 4 måneder senere...

Det var godt å høre!

Jeg fikk i dag beskjed om at nakkefolden på babyen min er 5mm. Jeg skulle egentlig bare inn for og sjekke hvor langt på vei jeg var, trodde jeg var ca 8, men det viste seg at jeg nå var 11+3. Gleden ble med en gang stor, men da jeg fikk den dårlig nyheten nakkefolden ble jeg bare helt tom.

Har fått time i Trondheim nå på mandag og må gå i uvissthet hele helgen, ikke gøy!

Håper på at jeg også får en solskinnshistorie som kan gi håp til andre som får samme beskjed som meg. Akkurat nå er det vanskelig og være positiv, men jeg prøver.

Jeg håper du kommer deg i mål uten at det er noen alvorlige avvik bk denne fortykkede nakkefolden...en ting skal du vite,det er at de er UTROLIG flinke i trondheim. jeg hadde Salvesen og Aurora,de var flinke, jeg hadde mye galt,men valgte å beholde barnet mitt. det kommer jeg aldri til å angre på!

Lykke til,håper å få høre oppdatering etter mandagens sjekk!

Nå en uke senere kjennes alt mye bedre ut. Du har helt rett i at du var flinke i Trondheim. De tok kjempe godt i mot meg og var super trivelige. Jeg hadde også Salvesen og han fikk både meg og min samboer til og virkelig slappe av.

Jeg tok duo test og ble i Trondheim til dagen etter for og vente på svaret. Fikk da beskjed om den störste risken er at barnet kan får downs, risken der lå på 1/269. Med en gang jeg så tallene ble jeg redd, men da Salvesen sa jeg skulle snu litt på dem og at det faktisk betyr at jeg har 99.7% sjanse for å få en frisk barn roet jeg meg ned en del.

Vi ble enige om at vi skal komme innover igjen i uke 16, da skal vi ta UL og eventuelt fostervannspröve om jeg vil det. Jeg og min samboer har blitt enige om at vi skal ta fostervannspröven så vi vet 100% at fostret er frisk, vi vil ikke gå og ikke vite.

Men vi er veldig optimistiske og er sikre på at jeg har en frisk liten baby i magen =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...