Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på med fjerde runde med ivf/icsi på ett år.. Dette er siste runde som blir subsidiert av staten, Vårt første forsøk endte avbrutt pga ingen befrukta egg- STORT sjokk!! Da visste jeg ikke alt jeg vet nå, alle disse barrierene vi jenter må komme oss over på veien mot det etterlengtede barnet. Har lært sååå mye av alle dere her inne! Takk for det!:)

Prøver å tenke postitivt, men i dag da jeg fikk brev fra Haugesund ang gynekolog som skal sjekke "eggstanden" om noen uker ble jeg så sinnsykt nervøs!! redd for nye skuffelser, redd for hva som vil skje i tiden framover..vet ikke åssen jeg kommer til i fikse nok en nedtur, har allerede begynnt å bekymre meg for den skumle rugetida.Har lyst til å sykemelde meg denne gangen kjenner jeg..

Har aldri kommet lengre enn til rugedag 7 før den forhatte mensen har kommet.

Huff, måtte bare tømme hodet litt, det hjelper faktisk å vite at noen forstår meg og disse tankene som kommer..

Var så lett å være positiv de første rundene, men det er tøffere nå kjenner jeg..

Takk for at du gadd å lese innlegget mitt..:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klem til deg:)

Kanskje det er lurt å hvile hjemme denne gangen, ja... Eller tror du at du kommer til å bli gal av å ha mye tid til å tenke?

Skrevet

Hei Linchen!

ja, si det.. har alltid vært av oppfatningen at det beste er å komme seg på jobb, få andre ting å tenke på, men er ikke sikker på hva som blir best for meg på denne runden.. tankene er der jo uansett. Men 14 dager hjemme er liksom så lenge, føler meg litt skulkete hvis jeg er hjemme!;) Har masse folk rundt meg på jobb, som ikke har peiling på dette jeg går igjennom.. redd for å gå på en smell hvis jeg plutselig merker at ting har gått i dass! Huff, jeg er visst veldig negativ her..;)

Skrevet

Hei!

Ikke vanskelig å forstå at følelsene og tankene lever litt sitt eget liv etter et helt år mer eller mindre på hormoner. Jeg synes du skal tillate deg selv å være hjemme og ta litt vare på deg selv under det neste forsøket jeg. En ivf-runde tærer på både kropp og sinn, og det er så absolutt en god nok grunn for å sykmelde seg.

Lykke til videre:-)

Skrevet

Hva mente de meg "eggstanden"?

Enig med de andre; bli hjemme fra jobben noen dager,gjør noe som du synes er hyggelig...Det hjalp masse her.Ønsker deg masse lykke til på dette forsøket.Har også fått beskjeden "ingen befruktede egg" og "ingen av eggene delte seg". Snakk om slag i trynet!

1,2,3 - på det fjerde skal det skje!

Klem!

Skrevet

Hei

Jeg er i gang med andre runde. Og jeg er også redd for å være "unnasluntrer", og den følelsen er ikke god! Men jeg er så heldig å ha en fantastisk soneterapeut (hun kan alt mulig) som sier til meg at det tullet der skal jeg bare slutte med - de tankene altså. Og at det ikke er noen som takker deg for det etterpå om du går på jobb. Nå er det viktigste at dette skal lykkes, og det er det som må ha fokus. Selvfølgelig hvis man føler det blir en belastning å skulle gå på jobb.

Hun fortalte også om en venninne som gikk gjennom ivf behandling i sveits - og fikk sykemelding i 3 uker, og beskjed om å ta det helt med ro.

Et anne tips jeg har fått er å kjøre helt konsekvent gluten- og melkeproduktfri diett. Spesielt hvis man har noen autoimmune sykdommer ol.

kjenn på magefølelsen, bokstavlig talt, og prioriter deg selv akkurat nå.

Jeg skal i gang i neste uke og har fått sykemelding hele uken, men tenker også om det kanskje kan være lurt å ta det rolig uken etter... Og kjenner meg godt igjen i tankene du har rundt det, ja.

Lykke til med denne omgangen :-)

Skrevet

Heisan dere kjekke jenter!

Takk for oppmuntrende ord, betyr mye å høre at andre også har det litt på samme måten!

Får jo bare se ann tingenes tilstand, ikke svartmale for mye før jeg vet hva som er realitenene, så kjenner jeg vel om jeg trenger den sykemeldingen eller ei..

Skulle virkelig ønske jeg følte meg mer optimistisk, får ta fram "the secret" og lese litt i den, hehe..;)

Rose; mente bare eggenes tilstand da jeg skrev "eggestand", en liten egen vri der plutselig, haha

Lykke til videre dere også..:)

stor klem,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...