★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 7. mai 2009 #1 Skrevet 7. mai 2009 HEISAN:) måå bare spørre...man vet jo at overvekt kan være ett problem når det gjelder fruktbarhet men man bør vel ikke være for tynn heller?! skal gjennom ivf i sommer men bekymrer meg litt over at sjansene skal minskes pga lav vekt?er ikke undervektig og ser syk ut men kunne fiiint lagt på meg fem kg til og sett helt normal ut..er lav 160 ca og rett under femti kg...regnes dette som "usunn"vekt hva ivf angår??? vet det sikkert høres ut som ett rart sp mål...men sliter med å legge på meg og føler at uansett hva jeg gjør så går ikke vekt nålen opp:( man vil jo være så sunn og frisk som mulig når det skal bo noen inni magene våres?
Enichea Skrevet 8. mai 2009 #2 Skrevet 8. mai 2009 Jeg forstår godt hva du mener. Jeg er litt høyere enn deg og veier omtrent det samme, noe som gjør at jeg strengt tatt er undervektig (bmi under 18.5) og har lurt på om dette skulle være et problem i forhold til ivf. Jeg har derfor spurt både fastlegen min og legen på ullevål og fått beskjed at med normale hormonprøver og regulær mensstruasjon så virker det som om vekta ikke er et problem. Men jeg prøver alikevel å trene meg opp et par kilo før jeg setter igang, sånn for sikkerhets skyld.
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 8. mai 2009 #3 Skrevet 8. mai 2009 Din vekt er ikke noe problem så lenge du ikke bevisst holder den nede og ikke får i deg de næringsstoffene du trenger - og har regelmessig mens. Jeg er selv veldig slank, 176 cm og var ca 59-60 kg da jeg startet min første IVF i oktober. Har alltid vært tynn og trent mye, men har hatt regelmessig mens hele vegen. Nå veger jeg 71 kg og er snart 7 måneder på veg med tvillinger :-) Så tror ikke du skal bekymre deg om vekten, tenk heller på å spise sunt !!
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 10. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 10. mai 2009 hei jenter og tusen takk for svar! ble litt mindre stresset rundt vekten nå)) har alltid hatt regelmessig mens og egntlig alltid stebet etter de ekstra kg... er av typen som kan ete og ete og ingneting skjer..klarte legge på meg 9kg sist jeg var gravid....tar litt sånn skippertak innimellom hva trening angår men nå er det tre uker til hausken og skal bli flink nå tenkte vi..ihvertfall gå oss en tur hver dag... gitte:) så da klaffte det for deg på 1 forsøk da altså?:)hvor fikk dere ivf da? valgte dere selv å sette tilbake to egg?gratulerer ihvertfall:))))
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 10. mai 2009 #5 Skrevet 10. mai 2009 Hei igjen :-) Jeg er singel-så måtte til Danmark og Nordica for donorhjelp :-) Klaffet på første forsøk ja, så føler meg veldig heldig. Hjelper vel kanskje at jeg ikke har noe kjent fertilitetsproblem (bortsettt fra mangel på mann) og at donorspermen da er av topp kvalitet. Valgte å sette i inn to egg. Så det blir travelt, men vanvittig gøy og spennende :-) Dere må ha lykke til hos Hausken om tre uker, jeg var der en del og tok privat UL i begynnelsen av svangerskapet -så kjenner litt til dem. Dere er i gode hender der :-)
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 11. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 11. mai 2009 ok:))) det blir spennende og travelt ja;) håper vi får det til på 1 forsøk vi og...ikke nok med at en skal engste seg for atd et ikke skal klaffe på første forsøk...men gjør det det så skal man engste seg for at man kan miste det igjen også..skal være så glaaad den dagen vi er kommet over den "værste" kneiken og bare kan glede oss til baby!))) masse lykke til ti deg også gitte:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå