Ugla er mamma! Skrevet 7. mai 2009 #1 Skrevet 7. mai 2009 Jeg begynner så smått å tenke videre, nå blir det riktignok en pause til ca august, men må ta alle tester osv på nytt innen den tid. Nå lurer jeg litt på hva man kan gjøre for å øke sannsynligheten for å bli gravid. Tenker fremdeles på inseminasjon, ikke IVF, men noen av disse medisinene øker vel sannsynligheten, og brukes vel i forbindelse med inseminasjon og? Jeg skal sende mail til Nordica når TR kommer, men jeg synes ofte svarene jeg får her er bedre og mer utfyllende enn de jeg får derfra. Hva kan hjelpe meg? Noen forslag? Kort historikk: 1 forsøk - neg 2 forsøk - neg 3 forsøk - neg 4 forsøk - gravid, MA 9+5 5 forsøk - Antatt neg
snuffe Skrevet 7. mai 2009 #2 Skrevet 7. mai 2009 Vil tro det da er mest aktuelt med pergotime, men jeg er ingen ekspert. Det er piller som skal stimulere eggløsning og/eller folikkelutvikling. Tror det anbefales at man føles opp av gynekolog og scannes før forsøk, i tilfelle du skulle utvikle veldig mange egg. Kjipt å ende opp med femlingesvangerskap, liksom.
uhhuhher Skrevet 7. mai 2009 #3 Skrevet 7. mai 2009 Ut fra det jeg tenker og har opplevd de siste årene, så ser dette ut som en relativt normal, men selvfølgelig veldig kjip og dum historikk. Du vet jo dette selv, og "alle" har sikkert sagt det også, men det er ikke alle som lykkes med én gang. Hvis alt er i orden med kroppen, så kan det hende det bare tar tid. Selv om det kan virke som en fattig trøst, så har du i hvert fall blitt gravid. Tenker eventuelt at Pergotime kan være aktuelt, bare en svak dose. Det fikk kona mi etter en stund. Øker jo risikoen for flerlinger, men her må du nesten høre med klinikken om hva de tenker. Lykke til! :-)
Ugla er mamma! Skrevet 7. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 7. mai 2009 Vi er selvsagt glad for at vi vet vi kan bli gravide, men håper på å kunne øke sannsynligheten noe. Er selvsagt innstilt på svake doser. Har hatt ganske regelmessig syklus de siste årene, og har ikke problemer med å finne ggløsningstest. Så det er en vurdering om å evt hjelpe litt til ja. Legen hos nordica uttalte ved fjerde forsøk at dersom det ikke lyktes skulle vi gå over på hormoner, men nå lyktes jo dette forsøket en stund, så jeg vet jo selvsagt ikke om han fremdeles mener dette. men nå kan jeg ihvertdall lese litt mer på pergotime for å finne ut hva dette er.
forsiktig-optimist med baby:) Skrevet 7. mai 2009 #5 Skrevet 7. mai 2009 Jeg hadde 5 neg forsøk, inseminasjon på stork. Fikk så Pergotime, 1 tbl dgl i noen dager og ble gravid på 6 inseminasjon Rakk aldri å ta eggløsningssprøyte for eggløsning kom naturlig, og ved scanning hadde jeg to folikler. Nå har jeg en flott liten gutt som er 10 uker gammel. Ikke gi opp. Lykke til
uhhuhher Skrevet 8. mai 2009 #6 Skrevet 8. mai 2009 Ser nå at jeg kanskje overkjørte deg litt med de klassiske frasene om at i hvert fall har blitt gravid, bla bla. Beklager det! Selv om det er sant, er det ikke alltid det man trenger å høre. :-) Har prøvd en stund her i gården også, og kjenner jeg har blitt litt kynisk med tiden. Pergotime er nok verdt et forsøk, bare vær obs på humørendringer! Kona mi fikk den såkalt svakeste dosen av Trolle, og hun gikk i oppløsning for den minste ting. Kan le av det nå, men da det pågikk, var det veeldig alvorlig. ;-)
Ugla er mamma! Skrevet 8. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 8. mai 2009 Når det gjelder humørendringer så gjør det faktisk ikke noe. Min frue heter Frk PMS til de grader innimellom, så kanskje det er min tur å kjenne hvordan det er å ha det sånn. Aldri opplevd det jeg..hehe...Fjaser litt, men tenker at å gå over på ivf er en enda heftigere greie. Hvor lenge har dere prøvd, og hvor står dere nå uhhuhher? Takk for lykke-ønsker forsiktig optimist. Nå er det vel bare å flytte frem planene igjen, og håpe på kul til jul igjen. Vi har vært gjennom å håpe på: kul til jul, egg til påske og junibrud med kul..hehe... Tok forresten negativ test idag, har egentlig ikke ikm før i morgen. Men visste denne var negativ.
uhhuhher Skrevet 8. mai 2009 #8 Skrevet 8. mai 2009 IVF er helt sikkert mye heftigere, så absolutt. Etter den svake runden med hormoner kona mi gikk gjennom, ble hun faktisk rimelig lite lysten på å starte med IVF. Vi har prøvd i halvannet år nå, men ikke med så mange inseminasjoner. Kona ble gravid på tredje forsøk, men det endte med svangerskap utenfor livmoren. Hun måtte fjerne høyre eggleder, der egget hadde satt seg, og etter det begynte vi å skanne hver måned for å se om hun hadde EL på riktig side, altså venstre. Etter fem eller seks ELer på høyre side, fant to forskjellige gynekologer ut at det sannsynligvis sitter en cyste i eggstokken på venstre, og dermed får ikke eggene vokst seg store nok til å slippe. Nå må hun enten utføre en ny lapraskopi for å fjerne denne cysten, eller så må vi begynne med IVF. Står litt på stedet hvil for øyeblikket. Jeg kalte meg forresten mamma&mor her inne tidligere, men etter at vi tok en lang pause fra siden i høst, glemte jeg passordet, så nå bruker jeg nytt nick. Bare sånn i tilfellet du synes du hadde hørt historien tidligere. :-) Kjibas å høre at testen var negativ. :-(
Ugla er mamma! Skrevet 8. mai 2009 Forfatter #9 Skrevet 8. mai 2009 Ja, den historien husker jeg. Det har blitt en del historier etterhvert. Ikke lett å huske dem opp mot nick.. Og verre når folk bytter nick..hehe..¨ Har ikke lyst på ivf her heller..så håper vi klarer oss uten.-. Det serihvertfall ikke ut til at det er noen fysiske hindringer da..det er jo bra...
Daydream Skrevet 8. mai 2009 #10 Skrevet 8. mai 2009 Jeg vurderer akkurat det samme. Har hatt 3 inseminasjoner uten å lykkes, vet det er lite i forhold til enkelte her inne, men kan jeg ha en litt større sjanse til å lykkes på 4. forsøk med hormonstimulert inseminasjon så har det vært verdt ett forsøk. Har hørt både positive og negative ting i forbindelse med f.eks pergotime som jeg vurderer å prøve, så jeg får se... Eneste minuset er at jeg bor slik til at det er vanskelig å få time til innvendig UL for å sjekke status, så det blir en sjanse å ta.
Ugla er mamma! Skrevet 8. mai 2009 Forfatter #11 Skrevet 8. mai 2009 Det er en av fordelene med å bo i Oslo, Det er greit å få tak i folk/tjenester man trenger. Har sendt mail til Nordica nå for å høre hva de tenker, blir spennende å høre. Har jo noen måneder på å forberede dette nå
Daydream Skrevet 10. mai 2009 #12 Skrevet 10. mai 2009 Hei Ugla Har du fått svar på mailen? Er litt spent på å høre hva de sier angående hormonstimulert inseminasjon.
Ugla er mamma! Skrevet 10. mai 2009 Forfatter #13 Skrevet 10. mai 2009 Hei! Nei jeg har ikke det, litt rart egentlig siden jeg bruker få hurtig tilbakemelding. Jeg sendte mailen til den nye adressen deres, den første kom i retur. sendte på nytt til samme adresse, men ikke fått svar. Så lurer på om jeg skal sende den på nytt...
Daydream Skrevet 10. mai 2009 #14 Skrevet 10. mai 2009 Spørs om du får gjøre det, for de bruker jo å være snare til å svare. Vertfall gjør både Vitanova og Stork det.
Ugla er mamma! Skrevet 10. mai 2009 Forfatter #15 Skrevet 10. mai 2009 Nordica har ihvertfall vært det til nå. Stork svarte konsekvent ikke på mine mail, mens min samboer fikk svar på sine spørsmål (de samme som mine selvsagt) umiddelbart..hehe... Aner ikke hvorfor jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå