Gå til innhold

Noen som bor i Groruddalen og som....

Anbefalte innlegg

Skrevet

synes det er et bra sted å bo?

og hvorfor er det bra?

Skrevet

Jeg bor i Groruddalen, og hele stedet SUGER!!!

Seriøst, alle som bor her ville bodd et annet sted om de hadde hatt penger....

Skrevet

Jeg har tidligere bodd på Tveita, og det er vel "greit nok". En del norske der også. Men personlig er jeg veldig glad for at vi har råd til å bo i en bedre del av byen.

Skrevet

Dumt spørsmål, men hører årvoll til groruddalen? Bor ikke i Oslo, men har familie som bor bor der.

Skrevet

Da vi flyttet til Oslo skulle vi velge mellom to like fine leiligheter, ei på Ullern og ei på Ammerud. Vi valgte den på Ammerud.

Grunnen var nærhet til naturen, badevann, frisk luft, grøntområder i nærheten, nærhet til T-bane, nærbutikk osv. Vil helst slippe å bruke bil hver gang vi skal noe sted. Vi har barn, så jeg vil ha en så enkel og lett-drevet hverdag som mulig. Jeg har aldri angret på valget:-)

Skrevet

Ja, etter som jeg har skjønt, hører Årvoll til Groruddalen. Men dette er nok et ganske ok sted til å være i Groruddalen, bla mange etninsk norske der. Jeg tror jo lenger opp i Groruddalen du kommer, som f.eks stovner, romsås og furuset, jo verre rykte. Årvoll ligger jo ganske langt ned mot sentrum.

Skrevet

Vi stortrives. Vi har kort vei til marka, shopping og kollektivtransport, hyggelige naboer og et godt utvalg av fritidstilbud. Men Groruddalen er stor og for noen som ikke har noe særlig peiling på byen kan det være vanskelig å finne stedene det er godt å bo.

Skrevet

Kommer helt an på hvor i Groruddalen man bor. Jo lenger ut man kommer, jo mer slum blir det.

Her jeg bor nå trives jeg veldig godt pga. nærhet til marka og lite press om å holde fasaden etc, men vi kommer til å flytte før sønnen vår begynner på skolen. For å være helt ærlig, for at han skal vokse opp i et bedre miljø. Her er de fleste ungene utlendinger. Vil ikke at ungen min skal snakke kebab-norsk, dessuten er det ingenting å gjøre her for ungdommer.. de herper ting..

• 6 år senere...
Skrevet

Groruddalen er jo så stor. Her finnes alt fra flotte villaområder til slitne høyblokker, som det også gjør ellers i landet.

Aner ikke hvordan det er andre steder, men jeg stortrives på Lindeberg. Vi flyttet fra liten 3-roms på Grünerløkka til rekkehus med hage og har alt vi kan ønske oss.

Jeg kan ikke anbefale Lindeberg nok, men hvis jeg skulle gi noen et råd før de flyttet hit, måtte det være at de sørget for å kjøpe et sted som sokner til Jeriko skolekrets. Jeriko skole er helt unik. Liten skole med svært kompetente lærere og kanskje Oslos beste SFO.

Lindeberg er stedet du ikke ser fra E6 mot Gardermoen og for mange en ukjent perle i Oslo.

Anonymous poster hash: 4250f...265
Skrevet

Groruddalen er jo så stor. Her finnes alt fra flotte villaområder til slitne høyblokker, som det også gjør ellers i landet.

Aner ikke hvordan det er andre steder, men jeg stortrives på Lindeberg. Vi flyttet fra liten 3-roms på Grünerløkka til rekkehus med hage og har alt vi kan ønske oss.

Jeg kan ikke anbefale Lindeberg nok, men hvis jeg skulle gi noen et råd før de flyttet hit, måtte det være at de sørget for å kjøpe et sted som sokner til Jeriko skolekrets. Jeriko skole er helt unik. Liten skole med svært kompetente lærere og kanskje Oslos beste SFO.

Lindeberg er stedet du ikke ser fra E6 mot Gardermoen og for mange en ukjent perle i Oslo.

Svarte deg nettopp i Oslo-tråden, men legger det her også:

Oi, dette var interessant. Vi bor ikke så langt fra dere, i Østensjø, og det er så dyrt med rekkehus her, og vi sliter litt med å slå oss helt til ro i fireroms. Men er så fornøyd med å sogne til god skole at jeg ikke liker tanken på å flytte. Ungene går dog fortsatt i bhg, så vi kan flytte..

Hvor må man bo for å sogne til Jeriko skole?

Takker for litt info. :-)

Anonymous poster hash: 29b23...047

Skrevet

På mange måter er det et fint sted å bo. Jeg bodde og jobbet i Groruddalen i mange år, og trivdes godt. Bodde på Romsås, et sted som har veldig dårlig rykte, men som faktisk er overraskende bra. Et stort, bilfritt område med skoler og barnehager. Masse grøntområder, badevann og helt i grensen til marka. Flott utsikt over hele dalen, helt ned til fjorden. Jeg er ikke av dem som plages av at befolkningen ikke er homogen, og jeg trivdes veldig godt. Dessverre fikk vi en veldig negativ opplevelse da barnet vårt begynte på skolen. Altfor mange av barna snakket ikke norsk ved skolestart, og det ble (selvsagt) problematisk. Vi valgte å flytte. Hadde det ikke vært for barna ville jeg ha blitt boende på Romsås.

Anonymous poster hash: 09dee...83d
Skrevet

Hadde aldri flytta tilbake til grorudalen med barn!! Bodd der i 19 år, vi var 2 norske jenter i klassen, det sier seg nesten selv at de to norske blir litt glemt i en klasse som trenger Norsk.

Masse dritt der. Fint sted men desverre blitt ødelagt av et fryktelig dårlig miljø de fleste stedene.

Anonymous poster hash: 98f01...456

Skrevet

Vi har flyttet til Høybråten, fin blanding av både nordmenn og ikke etnisk norske, Høybråten skole har et godt rykte, håper vi får plass.

Anonymous poster hash: e9aea...912

Skrevet

Bor på Haugerud på 10. året, to barn som går på barneskolen. Elsker nærheten til marka, multietnisk nærmiljø, null statuspresset og t-banen! Håper jeg får råd til rekkehus her etterhvert!

Anonymous poster hash: 5ad66...bae

Skrevet

Vi bor på Romsås. Kjempefint her! Min samboer har vokst opp her. Vi er friluftsmennesker og den muligheten har vi på alle kanter😊 Skolene er faktisk bra. Romsås har et dårlig rykte, men de er ikke vi enige i.

Anonymous poster hash: 1b130...90b

Skrevet

Som om jeg skulle skrevet innlegget selv :) 

Vi flyttet også fra liten leilighet i byen til rekkehus her på Lindeberg, og stortrives. Kan så absolutt anbefales! 

Ellers er jeg vokst opp på Tonsenhagen - som jo er ganske langt ned i Groruddalen, og der er det også supert! 

Anonymous poster hash: 65500...cde

Skrevet

Bor på tveita og virkelig stortrives :) mange barnefamilier her nå og ett godt miljø

Anonymous poster hash: c41f7...a82

Skrevet

Bor også på Tveita og eeeelsker det❤️❤️

Anonymous poster hash: a321d...3db

Skrevet

Svarte jeg nettopp på en tråd fra 2009? 😳

Anonymous poster hash: a321d...3db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...