Gå til innhold

Trenger litt hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min tåler ikke melk og egg. Han er snart 7mnd.

Har ammet hele tiden+gitt 4mnd grøt blandet med mm.

Men begynner å få lite mm, så må kjøpe mme.

Har fått beskjed om at jeg skal få blå resept på det - men vett ikke helt hvilken mme jeg skal kjøpe.... Han er veldig veldig kresen må mat.

Han prøvd en mme som heter Nutramigen - men den liker han absolutt ikke...(har prøvd å venne han til det - men han brekker seg hver gang..)

Noen som kan anbefale en annen mme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes soyabaserte MME som kan brukes. Disse smaker bedre enn Nutramigen, men for allergiske barn kan disse trigge soyaallergi. Jeg har en liten en med allergi for melk, egg og soya og for oss er Nutramigen eneste alternativet. Man kan prøve å tilsette sukker eller malt i en tilvenningsperiode for å få barnet til å drikke Nutramigen.

Skrevet

Vi brukte 14 dager for å få vår gutt til å like Nutramigen. I starten hadde vi en halv ts sukker i flasken. Reduserte gradvis på sukkeret. Barn kan gjerne smake på nye matvarer 15 ganger før de liker det har jeg lest. Ikke gi opp :) Veldig greit å bruke Nutramigen, for da har de et melkealternativ når det blir slutt på morsmelka. Jeg ammer fortsatt, men gutten på 10 mnd får Nutramigen 2 i grøten og en flaske på morgene til brødskiva.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...