Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei,

for snart 7 uker siden begynte jeg på gonal-f og pergotime for ivf, men ingen egg modnet (har pco og høy fsh). Så forsøket ble det naturlig nok ikke noe av. Men jeg har enda ikke fått mensen etter dette, og det er snart 7 uker siden. Er det noen som har opplevd noe lignende? Blir sprø av dette!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke svaret på spm ditt, dessverre. Kan jeg få spørre om hvor høy din FSH var i og med at du ikke responderte på medisinene? Og hvor høy dose brukte du med Gonal-f?

Skrevet

Har tidligere målt fsh-verdien, og høyeste på dag 2-3 var 25. Det er over ett halvt år siden det ble målt. Jeg har hatt 3 ivf forsøk i alt. Første gang maks dose puregon og en folikkel (som desverre var tom). 2. gang 4 folikkler med maks dose gonal-f (450 IE), men heller ikke dette resulterte i graviditet. Den siste ganga gikk jeg på pergotime og maks dose gonal-f. Desverre ingen modne folikler. Fsh niåvet kan variere fra syklus til syklus, så det gjelder å ha litt flaks også. Nå sist gang så var det kanskje en syklus med høy verdi av fsh, og derfor ingen respons. Vanskelig å vite. Skal prøve igjen, men først skal jeg gå på p-piller i 8 uker. Legen mente dette kunne hjelpe på å få ned fsh-verdien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...