Gå til innhold

Hvorfor er det så ekstremt mange kvinner som tror at lyse striper/bleking er synonymt med vakker og sexy???

Anbefalte innlegg

På noen er det utrolig pent. Men jeg ser hver dag et hopetall av damer som jeg har bare lyst å trygle om at dr må ta en tur til frisøren.

Og guri så kjedelig det er når 2 av 3 er lys.

Nå bor jeg i Bergen da. Her er definitivt blondinerekord i landet!

Fortsetter under...

Jeg har nå i det siste stripet håret for å få det lyst igjen,

er naturlig blod.. men etter fødselen så ble jeg så onmari lei av å være blid.. så jeg farget det brunt.. fint ble det , men nå vil jeg bli lys igjen..

jeg ønsler ikke å bli platina blond.... men en blond farge som passer meg:)

er enig at mange har en forferdelig blod farge...

et eks jeg har sett.. er en dame som har ligget vell mye i solarium, men ektremt blodt hår...

Annonse

Men er vell ikke alle som gjør det kun derfor da..men skjønner godt va HI mener.. Har selv lys stripet hår,men det er fordi jeg kler det OG fordi jeg bor i utlandet på sommeren å da bli det fort bleika av seg selv. Mere praktisk :P

Men det er tydelig at mange jenter bleiker håret sitt fordi det liksom skal være det peneste! Å det e stygt på mange! Generellt synes jeg det er penest med mørkt hår. Å det er jo viktig å se hva som kler det da.

Jeg er fra en liten by,men også her ser man at unge jenter tenker at er de blond er de også automatisk fine..

Jeg har mørkt blondt hår, men passer best med lysere hår, det er den fargen frisøren anbefaler meg, og jeg gjør det ikke for å se "Sexy" ut, hadde gjerne hatt mørkt hår og synes så mange kler det, men ikke meg..

Må bare si til HI, at jeg forstår hva du mener mange kvinner som tror dem blir sexy automatisk om dem har blondt hår, men man skal alltid gå etter den fargen man passer, etter hudtonen osv, har man øyner som passer mørkt hår skal man gå for det, har selv brune øyner men framhever dem så mye mer med blondt hår..

Overbleika hår er sååå stygt synes jeg, spesielt om man har gjort det selv, og værre er det om man er bleik i tilegg og ikke kan sminke seg..

HI

Ja ikke misforstå. Mange kler det og gjør ikke det for å være sexy :)

Var selv lys i mange år.

Men veldig mange hadde vært 100 ganger søtere med andre farger, varme striper og litt mer nedtonet.

Blir trist når jeg ser kjerringer på 40+ som har gult og ødelagt hår, trange jeans, skinnjakke og rosa hud. Usj!

Skjønner hva du mener.

Mange som ikke burde hatt lyst hår.

Men synes det er like stygt med mange som farger håret svart. Kan virkelig se forferdelig ut.

Jeg er veldig fornøyd med mitt eget hår. Har blå øyne og lys hud, rene trekk. Syns jeg kler bleket hår! :)

Trur ei det, men bleker striper fordet.

Håret mitt er naturlig blondt, men har mørknet litt med årene. Når jeg striper med hette, så ser det naturlig solbleket ut, og er så utrolig mye "lettere" og freshere. Heia striper! Bare synd det sliter på håret. Derfor gjør jeg det ikke så veldig ofte. Ser ikke trashy ut når det har gått en stund siden sist heller, for det går veldig naturlig inn i oppklippet hår, så slipper sånn ekkel ettervekst-skill.

Annonse

Hmm, jeg synes ikke det nødvendigvis er pent. Naturlig solbleket hår synes jeg er kjempefint, men platinablondt hår synes jeg egentlig er ganske grusomt.

Det som er sexy og det som jeg tror mange menn også finner sexy er mørkhårete, mystiske og eksotiske kvinner: Salmy Hayek, Jessica Alba, Catherine Zeta Jones, Eva Mendez, Eva Longloria etc.

Som du sier, det er pent på noen. Det som jeg synes ser rart ut er når jeg ser en kvinne med veeeeldig lyst hår (farget), men med brune eller mørke øyenbryn:-)

For øvrig vet jo alle at rødt hår er myyye mer sexy enn blondt:-)

Om en person er sexy eller ikke har ingen sammenheng med hviken hårfarge man har. Jeg har vært brunette og rødtopp og er nå blondine og har jaggumeg vært like sexy med alle hårfargene. Har man sex appeal så har man det uansett hårfarge!

Alt som er naturlig er pent. Enten det er blondt, brunt, svart eller rødt. Men med en gang man går til frisøren og tukler med det kommer man som regel ut fem ganger styggere enn man var i utgangspunktet.

Det de fleste som blonderer er for lite flinke med, er jo etterveksten. Den må tas mye oftere..... hvorfor er dere så late? Det er forferdelig stygt med mørk ettervekst. Det er det mange som ikke har fått med seg.

Naturlig blond er fint. Men det er ikke så mange av dem etter fylte 25 år. HARRY er det å bleike håret! Men man ser på en arbeidsplass hvem som bleiker håret og har litt for stramme bukser. Ikke de smarteste knivene i skuffen. Men de er overalt så vi får leve med dem.

De stemmer også ofte Frp og reiser på handel i Sverige.

Vel, jeg er selv brunette og trives med det..i grunn synes jeg brunetter er mest sexy da :P

Uansett, det du naturlig er-ser alltid best ut. Ikke mye pent med ei brunette som "klorer" håret sitt i et desperat forsøk på å bli mer attraktiv i en manns øyne..

Blondiner er nydelige de, så lenge de er det naturlig. Alt annet ser rimelig "møkkete" ut i mine øyne.

Hehe, skjønner hva du mener!;)

Men syns derimot at det er like gale når norske jenter prøver å se ut som de er fra Sør-Amerika! Med farget hår som er svartere enn svartest, og solpudret ansikt på mengde med great garlic girls før opptreden! Og for ikke å snakke om timer i solarium!

Takker for mitt røde hår:)

Såkalt kommunegrått hår er det mange som har, Flertallet vil jeg si, i litt ulike nyanser---Man kan vel derfor kle både litt mørkere og litt lysere,- men man "må" nesten gjøre noe med fargen, for det er en utrolig kjedelig, matt og livløs farge i seg selv....Det er vel den "skandinaviske forbannelse" denne fargen :o)

JEG tror mange velger å gå for en lysere variant nettopp fordi at når sola kommer så lysner håret veldig fort til de fleste...Røttene blir VELDIG synlig, krever ofte etterfarging og i tillegg blir mørk hårfarge fort stygg i sola..Så liten del av året som vi har den så er det nok fåtallet som bruker 1000 vis av kroener for å etterfarge OG beholde allerede farget hår fint..Velger man striper så er det så mye lettere..Etterfarging er enkel,- og behøves ikke så ofte på vinteren (Striper etterlater ikke markant skille før etter veldig lang tid. Helbleket er noe helt annet da...) og på sommeren (fra starten av mai til uti september) er hårfargen nærmest vedlikeholdsfri, den "etterbleker" seg selv, og man trenger bare å koste på en skikkelig god solfaktor for hår,- og man har "alt i boks".... DERFOR tror jeg vi har mange som velger å være blond fremfor mørk..

Og en ting til, mørkt hår er vanskeligere å tilpasse egne farger enn lyst,- skalaen på den siden er så mye større. Og mange av oss komunegrå har veldig lyse bryn som passer finere sammen med lysere hår enn mørkt..DA må bryn farges ofte,- og det blir mer jobb..

Kommunegrå = blond,- man gjør seg bare lysere..Drar du til sør europa har de ikke annet navn på den fargen enn blond....

Helbleket burde derimot vært forbudt,- kun striping lov..På samme måte som at sort/mørk brunt skulle vært forbehold de med NATULRLIG sorte bryn/vipper og NESTEN så mørkt hår i utgangspunktet..Etter passert 40,- forbudt uansett....

Ingen skulle fått lov å farge håret i EN farge som gir "hjelmfarge",- altså alt naturlig fargespill blir erstattet med hårfargen...

Knall rødt, blått, gult osv skulle også vært forbudt, så lenge det ikk ser konstant nyfarget ut..DA kan det,- til visse peroner, være litt kult....

Rastafletter og dreadlocks skulle vært forbeholdt personer med afrikansk etnisk opprinnelse,- og også det,- forbudt for alle andre.

Hjemmepermanent skulle IKKE vært solgt,- heller vært MYYE billligere å krølle til frisør (sier hun som for første gang har hatt mislykket hjemmepermanent (var min 6.gang)...Folk trodde jeg var naturlig krøllet, helt frem til for noen uker siden (o: he-he...)

Hair-extencions skulle vært forbudt å selge uten at manskrev kontrakt først hvor man LOVET å vedlikeholde "tillegget" slik at det ser naturlig ut, og evt fjerne det med EN gang man finner den oppgaven for vanskelig...

Fake blondiner er, etter å ha tenkt meg om, ikke det verste jeg ser, og heller ikke de jeg ser FLEST av, når jeg tenker på desperate hårtiltak for å se pen ut :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...