Gå til innhold

Hjelp! Hvordan finne ut når befruktningen fant sted?

Snuppami36

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er helt ny her inne, og gravid for første gang.

Sluttet med p-pillen i aug -08. Har ikke hatt noen regelmessig mens siden da.

Tok en test 11 april (påskeaften), som var negativ.

Ny test 20 april, positiv

Ny test 22 april, også positiv.

Siste menstruasjons først dag var 04. mars.

Håper noen kan hjelpe meg med å forstå her inne :)

Fortsetter under...

Hadde du hatt regelmessig mens hadde du nok hadde el rundt den 18.

Men jeg vil anta at du har blitt befruktet rundt den 10, muligens noen dager før dette? I og med at testen var negativ den 11, og positiv 10dager etter. Men som sagt vil jeg anta at du har vært gravid den 11, men at det ikke har slått ut på test-

Det jeg mener er at i en regelmessig syklus, skulle jeg normalt hatt mens rundt 1. april. med EL rundt den 15. april. Kan jeg ha hatt EL da, og blitt gravid? Må man ha mens blødninger for å få EL?

Eller må jeg ha blitt befruktet ved EL etter siste mens?

I bruksanvisningen på testen (billigtester.no) står det at den kan påvise graviditet minimum 6 dager etter befruktning.

Du kan rett og slett ikke gå ut i fra en regelmessig syklus når du ikke har det. Dessuten er ikke en regelmessig syklus satt til kun 28 dager.

Man må ikke ha mensblødning for å få EL, men EL må i all hovedsak finne sted for at en får mens. Noen sykluser er uten EL noe som stort sett alltid forskyver mensen, da kroppen venter på at det gule legemet skal produseres for at mensen skal settes i gang når lutealfasen går mot slutten uten befruktet egg.

Du har nok blitt befruktet ved EL etter siste mens, da svært få kvinner har mensen i svangerskapet. Billigtester kan nok vise positivt så tidlig, men det er samtidig høy sannsynlighet for at den ikke klarer å fange opp graviditeten grunnet for lavt hcg nivå.

Annonse

hei igjen (første anonym). Jeg snakekt om april, jeg tror som sagt at du kan ha blitt befruktet engang rundt den 10 april. Som sagt, vanskelig å vite pra uregelmessig syklyse, men jeg vil anta at du har blitt befruktet da.

Når det kommer til El, så er det veldig veldig skjeldent at man får mensen om man er gravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...