Anonym bruker Skrevet 7. mai 2009 #1 Skrevet 7. mai 2009 Mannen min vurderer å gå i en begravelse i morgen, men har ikke dressen sin her. Kan en mann sitte på "bakerste benk" i en begravelse uten dress, eller er det uanstendig?
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2009 #2 Skrevet 7. mai 2009 Nei, bare han har mørke klær så går det fint.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2009 #4 Skrevet 7. mai 2009 Nei, det går bra det altså. Var i begravelse senest forrige uke, og flere møtte med dongeribukse og mørk jakke. No problem.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2009 #5 Skrevet 7. mai 2009 Takk for svar. Må han ha en pen jakke, eller er det ok med skjorte/pen genser?
prekæs Skrevet 7. mai 2009 #7 Skrevet 7. mai 2009 Alltid korrekt med mørk dress. Likevel. Er det ikke så veldig nært bekjentskap, er vanlige og nøytrale (småpene) klær greit nok.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2009 #8 Skrevet 7. mai 2009 Kulturen på dette er nok forskjellig fra sted til sted. Jeg kommer fra midt-Norge og der kan selv nær familie droppe dressen.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2009 #9 Skrevet 7. mai 2009 så lenge en har mørke klær og ser ordentlig ut så synes i hvert fall jeg det er greit. og mange følger den regelen. er det nær familie og man skal i selskap etterpå så er det nok litt nøyere hva man har på seg...
___ Skrevet 7. mai 2009 #10 Skrevet 7. mai 2009 Dress er et trygt valg, men det er ikke nødvendig. Det viktigste er at man kommer. I min fammilie er det foresten vanlig å stille i bunad i begravelse også for menn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå