Gå til innhold

Flekkvis hårtap hos barn. Psykisk stress...sykdom? hjelp ;-( super bekymret

Anbefalte innlegg

skal til legen i morgen bare så det er sagt, men kunne trenge noen erfaringer fra noen som kanskje har?

Merket ista at han hadde mistet en del hår på et området stort som en krone ca. Jeg nappet litt der og fikk hår i fingrene! Jeg ble smånervøs selvfølgelig. Hva skjer?

Søkte litt rundt på nett og det kan være sykdom, psykisk stress... hm? men om et barn har psykisk stress må det vel ah andre symptomer også? Jeg og faren har hatt det litt turbulent i det siste, har vært litt diskusjoner og sånt, men ikke SÅ ille i mine øyne. Og mister man det bare på ett sted da?

Jeg kunne også tenke meg å prøve noe alternativt som homeopati, fotsone.. -tja hva kan man prøve??

Vær snill noen :-(

Fortsetter under...

jeg mistet også flekkvis hår når jeg var i den alderen... Datt av litt her og der...

Men vips så gikk d over :)

Husker ikke navnet på hva det er, men han derre i dance with a stranger, har jo den sykdommen.. av den verste sykdommen :P

Siden det er bare litt her og der, vil jeg tro det går over, sånn som med meg :)

Han har vært litt små-atopisk tidligere. Dette synes jeg har blitt noe bedre nå. Ikke så plaget som det jeg vet mange andre er. men har hatt tørre områder som har vært ubehagelige for han.

Det er bare ett sted nå. Eller dvs jeg synes han har hatt det tidligere, men der er det litt hår nå. Veldig usikker på om det er det samme, kan ikke huske det vvar helt bart der...

takk alenemoren, var godt å høre at det gikk over på deg. Kanksje det gjør det på min også :-)

Annonse

Husker desverre ikke hva det heter..

Men mamma fant ofte mye hår på puta mi når jeg sto opp, og enkelte steder viste det godt. Mamma klippet meg som en gutt, for at d ikke skulle vises så godt :P

Det varte kanskje et halvt år, og så ble det borte...

Lillesbroren tiel en venninne av meg hadde flekkvis hårtap når han var rundt 5-6 år. Han mistet håret på store, runde flekker i hodet og mistet begge øyenbrynene. Men det gikk over av seg selv. Håret vokste ut igjen. Tror ikke du trenger å bekymre deg altså.

Dette trenger IKKE å være noe farlig! Ta og pust litt ut, slutt å lese om alle de skumle sykdommene på nett og få en legetime i morgen;) Er nok ganske sikkert noe helt ufarlig som litt midlertidig håravfall. Men skjønner veldig godt at du er bekymret altså:)

Klem

Annonse

Sønnen til en kollega hadde dette, tok litt tid før de fant utav det, men han hadde en sjelden bakterie eller sopp. Var hudlege som fant det ut til slutt. Tror han fikk behandling, hvertfall fikk han håret tilbake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...