Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #51 Skrevet 8. mai 2009 Trist i Vika? Har du vært der siden 80-tallet, eller? Det er faktisk ikke mange leiegårder igjen her på Vika (hvor jeg også bor, er ikke samme person som anonym over her, by the way), det syns jeg nesten er litt trist. De fleste har blitt kjøpt opp av eiendomsutviklere som har bygget små, kjempedyre leiligheter der. Det er mer avskrekkende for barnefamilier enn utleieboliger. Ellers kan jeg jo fortelle at i gården der jeg bor er vi MANGE barnefamilier, og alle nekter å flytte. Det er rett og slett ingen gjennomstrømming her i øyeblikket. Vi har flust med barnehager rundt alle hjørner, en veldig godt drevet skole i Ruseløkka, parker i umiddelbar nærhet og store bilfrie soner og strandsone noen meter nedi gata. Jeg har funnet mitt paradis. Vi går til absolutt alt. Ellers tror jeg det er uvitenhet som stort sett styrer våre valg; de som aldri har bodd på Søndre Nordstrand har ekstra sterke fordommer og kjenner ikke den enorme variasjonen bydelen faktisk tilbyr. Jeg syns det er litt langt fra byen, men ellers er det en strålende bydel å bo i. Og man for mest for pengene. Vika er dobbelt så dyrt.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #52 Skrevet 8. mai 2009 Ville ikke bodd i: Alna, Bjerke, Frogner, Gamle Oslo, Grorud, Grünerløkka, Nordre Aker, Nordstrand, Sagene, St. Hanshaugen, Stovner, Søndre Nordstrand, Ullern, Vestre Aker og Østensjø. Hvorfor? Fordi det er Oslo. Møkkaby!
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #53 Skrevet 8. mai 2009 Det går vel an i si at man ikke vil bo et sted selv om man aldri har bodd der? Jeg f.eks, ville aldri bodd i Hammerfest, Boston, Amsterdam eller Arkhangelsk. Det sier jeg selv om jeg aldri har bodd på stedene, kun vært på besøk.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #55 Skrevet 8. mai 2009 Hele Oslo. Liker ikke Oslo by i det hele tatt. Menneskene der er stressa og bortskjemte. Da hadde jeg heller bosatt meg i Tromsø, om jeg måtte bo i en by, og jeg er ikke spesielt glad i mørketiden!
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #56 Skrevet 8. mai 2009 Tromsø er en fantastisk by! Mørketiden har sin sjarm, den også. Og det er jo ikke mørkt om dagen, det er "blått". Fantastisk.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #58 Skrevet 8. mai 2009 Har bare vært i Tromsø på sommeren, og det er en fantastisk by! Gleder meg til reker igjen til sommeren
Gjest Skrevet 8. mai 2009 #59 Skrevet 8. mai 2009 Ville ikke bodd på et sted hvor man er avhengig av den skittne piss-stinkende t-bana.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå