Gå til innhold

Hvor i Oslo vil dere IKKE ha bodd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Majorstua, mye trafikk der. Ellers Carl Berner av samme grunn.

Skrevet

Jeg liker majorstua jeg da.

Men jeg tror kanskje jeg ikke ville bo på Carl Berner og Grünerløkka.

Jeg digger Grunerløkka når det kommer til cafeliv, shopping etc, men å bo der: Neitakk! Jeg vet det er det nye trendstrøket, men det er en del trafikk der også, i tillegg til at jeg ikke vet om jeg ville ha beveget meg så mye ute om kveldene. Hører så mange skrekkhistorier om voldtektsmenn osv. Men selvfølgelig skal man ta det media skriver om, med en klype salt ;)

Gjest -<<-
Skrevet

Groruddalen, Søndre Nordstrand, Bygdøy og Vinderen.

Groruddalen er stygg (jada, det finnes pene flekker, men jeg føler meg så inneklemt der), Søndre Nordstrand er for usentralt og har integrasjonsproblemer, Bygdøy og Vinderen har jeg for mye fordommer mot naboene.

Skrevet

Jada, er hyggelige områder rundt majorstua også. bak mc. Donalds der og oppover mot Fagerborg er det kjempekoselig synes jeg. Grunerløkka er for slitsomt, men jeg bor på Grønland/Tøyen og det er hyggelig, men har sine utfordringer det også. Voldtektsmenn er det overalt, og jeg går ingen steder etter midnatt, da er det taxi.

Skrevet

Ville aldri ha bodd på Majorstua igjen. Ei heller Grønland. Kan ikke forklare ordentlig, men jeg liker meg ikke noen av stedene.

Skrevet

De aller fleste stedene på østkanten. Unntaket kan være Grefsen og Kampen.

Skrevet

Ville aldri bodd i Oslo i det hele tatt .Trist by spør du meg.

Skrevet

Majorstua blir styggere for hvert år som går.

Skrevet

Det er jeg helt enig i! Kunne aldri livet ha bodd der, ihvertfall ikke med barn. Jeg har selv bodd der en periode, og det var godt å flytte derifra. Men elsker å dra til oslo på ferie for å shoppe og gjøre det jeg ikke kan her på bondelandet ;) Men da jeg bodde i oslo, benyttet jeg meg ikke av tilbudene som var der uansett, jeg er mye flinkere til det når jeg er turist ;)

Skrevet

Kommer ann på om jeg har barn eller ikke..

Men jeg ville ikke bodd på Grønnland, Tøyen, Furuset, Stovner etc Altfor mange utlendinger.. Barnet mitt skal ikke være dene eneste norske i klassen/barnehagen! Skrekk.

Ville heller ikke bodd midt i sentrum hvis jeg har barn.. (eller hund)

Skrevet

Ikke Groruddalen eller Søndre Nordstrand... litt for mye drabantby/ghetto for meg. Er heller ikke så positivt innstilt til enkelte steder på "beste" vestkant... er i hvert fall ikke steder jeg vil at barn skal vokse opp og få sitt verdigrunnlag. 2 av 3 steder jeg har bodd her i byen er for øvrig nevnt av anonym et par innlegg ovenfor her... ;)

Skrevet

Anonym 20:17 var det visst...

Skrevet

Jeg ville droppet stort sett hele Groruddalen og Søndre Nordstrand. Ulleren, Smestad, Ris og Vindern blir altfor vestkant, og Tøyen/Grønland er totalt uaktuelt. Drabantbyene er i grunnen lite interessante for meg.

Det finnes mange fine områder rundt Majorstuen, bare du kommer 10 meter bort fra Kirkeveien. Det samme gjelder Carl Berner og Grunerløkka hvis du beveger deg i smågatene vekk fra hhv Trondheimsveien og Thorvald Meyersgate. Lille Tøyen hageby er en nydelig liten Kardemommeby, noen hakk billgere enn Ullevåls hageby.

Skrevet

Oslo trist by ? Du har ikke vært mye i Oslo når du kan si noe sånt.

Skrevet

Alnabru, ville jeg ikke ha bodd på. Og endel steder på vestkanten, rett og slett pga. mine fordommer. Gamle Oslo (Grønland, Gamlebyen, Tøyen mm.) ruler, her er det så koselig atte:-)!

Skrevet

Bygdøy, Søndre Nordstrand, Groruddalen, Vinderen/Ris/Slemdal og sikkert mange flere steder også.

Skrevet

Jeg vil ikke bo på øst øst kant grorudalen. det er for møkkete og søpplete der. dårlig vedlikeholdt.

men jeg kunne godt tenkt meg å bo... men nei det er ikke det er spørsmål om her :)

Skrevet

Hehe, ser nå at jeg er ganske enig med deg pila.

Skrevet

Groruddalen, Søndre Nordstrand, Oslo vest sånn generelt og Oslo sentrum (inkludert Grünerløkka og Majorstua).

Skrevet

Tror jeg ville valgt bort Ullevål hageby også, det er så ekstremt homogent der.

Skrevet

Jeg vill ikke bo der det er over 50% innvandrere i skolen... Ønsker ikke at sønnen min skal vokse opp og prate kebabnorsk.

Skrevet

Hele Oslo...

Liker ikke Oslo i det hele tatt. Litt bedre der om sommeren, men ellers er det en trist, grå og "stygg" by.

Kan i alle fall ikke sammenlignes med andre europeiske hovedsteder:)

Skrevet

Jeg ville aldri ha bodd på Bygdøy, Holmenkollåsen, Ullern, Smedstad, Frogner, Bærum (strengt tatt ikke Oslo da men), Alnabru, Ammerud, Stovner, Grønland eller Grünerløkka.

Sikkert endel steder jeg har glemt og!

Bor selv sør-øst i Oslo. Veldig populært sted for oss småbarnsforeldre har jeg forstått. Trives kjempegodt her. Sentralt, men landlig. Marka i umiddelbar nærhet!

Skrevet

Har bodd flere steder i Oslo:Carl Berner,Majorstuen,Torshov og Grønland,trivdes alle stedene,men ville aldri bodd der med barn.(kanskje m unntak av Torshov)Mye trafikk og støy,mye bråk sent på kveldene/nettene,spes i helgene,dårlig uteområder for barn å leke på,(ville aldri sluppet ut barnet mitt alene i en bakgård på grønland feks..)Ville heller aldri bodd på Stovner eller Furuset.Bor nå et ennet sted i Groruddalenog syns det er helt fantastisk!og vil si at det er et stort flertall av norske barn i bhg der barnet mitt går!det kommer kanskje litt an på hvor i gr.dalen man bor,men synes groruddalen har et ufortjent dårlig rykte!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...