Gå til innhold

Jeg er kvitt urolige ben!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holdt på og gå fra forstanden både i forrige og dette svangerskapet. Helt desperat å ikke klare å få sovet. Men; har kuttet ut ALL ferdigmat, chips, popcorn, ALT med SALT...Lager middag fra bunnen med liiite salt.Har vært natt og dag siden jeg begynte med dette,.Var svært plaget, men nå har jeg ikke antydninng til kribling! En ny verden...Har holdt seg slik en uke, så nå våger jeg å tro jeg har blitt kvitt problemet...Er ikke sikkert det funker for alle, men jeg ville ikke sitte inne med det, om det kan hjelpe noen...Vi har da nok plager utenom...

Fortsetter under...

Skrevet

Fikk også et tips av bestemoren til mannen min i dag,hun hadde urolige ben og hadde et sun light såpestykke under madrassen.funket sa hun,kanskje jeg skulle prøve det.....er ikke sååå plaget men er utrolig irriterende når man skal sove.

Skrevet

Så bra - takk for tipset! Høres langt mer fornuftig ut enn allverdens kjerringråd :-)

Skrevet

Sunlight såpe under madrass, ulltråd osv er alle kjerringråd som påstår at dette kun er psykisk...Det er jeg sikker på at det ikke er.... Restless legs (urolige ben) er en medisinsk diagnose som mange sliter et helt liv med. De værste tilfellene får nevrologiske medisiner bla dopamin ( epilepsimedisin) for å lindre plagene. Det har noe med blod strøm, blodkjemi, å gjjøre. Heldigvis er jeg , og mange flere KUN plaget i svangerskapet, og da helst etter uke 20...Håper

Skrevet

...altså det med å redusere saltmengden en får i seg... ;-) Såpestykker annet under madrassen tror jeg har mindre effekt, selv om verden selvsagt hadde vært behagelig om ting var så enkelt. Krever litt mer egeninnsats å gå inn for å endre matvanene. Blir glad av slike innlegg!

Skrevet

Til Sanna i uke 29,Blir glad av å føle at en kan hjelpe andre og..takk:)

Annonse

Skrevet

Jeg ble også kvitt urolige ben, men dette var ved hjelp av jernpiller!!!

Jordmor og akupunktøren min syntes dette hørtes rart ut, men de sa at så lenge det fungerte for meg, var det jo bra.

Fikk tipset av en lege, og vet om flere som har førsøkt det, med hell...!!!

Skrevet

synes jern også høres logisk ut.Jern øker jo de røde blodcellene i kroppen, og det er jo de som transporterer oksygen i muskler, så; mer oksygen= bedre blodstrømmer= mindre trøbbel..Samme med salt egentlig for salt "tetter" jo blodårene pga økt vann i vevet...Kanskje vi revulosjonerer verden;)

Skrevet

Dere revulusjonerer iallefall min verden.. :)

Har ikke hørt om dette med mindre salt,men jertabletter har jeg hørt flere sagt skal funke!!

Jeg er så plaget at jeg sliter med å sitte eller ligge på kveldene..forferdelig! Skal teste ut alt fra nå av! No more salt :(

Skrevet

Jeg har også begynt med jerntabletter etter anbefaling av min jormor for urolige og varme bein. Har det sååååå utrolig bra nå! GULL for meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...