KK24 Skrevet 7. mai 2009 #1 Skrevet 7. mai 2009 hei var på utakk i går fikk ut 7 egg, ringte porsgrunn i dag, og av de 7 er 3 befruktet, skal ha innsettning i morgen kl 12.45. det jeg da lurer på er om det fortsatt er mulig at flere av de 7 eggene kan bli befruktet, eller om de 3 som allerede er befruktet kan risikere å gå til grunne frem til i morgen, har ICSI metoden. syntes det var litt få egg eller hva syntes dere? jeg er egentlig veldig glad for at iallefall tre er befruktet, men er så redd for at de også skal gå til grunne til i morgen uff... tar på dette her. har et annet spørsmål også, jeg er 24 år og alt er bra med meg, er kun min samboer som har dårlige svømmere og han er 26, hva er da sjansen våres for å lykkes på føste fosøk(dette er vårt første he he) vet det ikke er noen fasit svar men er så nysgjerrig blir kjempe glad for svar, tusen takk jenter ønsker dere alle lykke til, må vi gå i en spennende tid fremmover:)
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 7. mai 2009 #2 Skrevet 7. mai 2009 Det er så godt som umilig å svare på spørsmålene dine, men jeg prøver: 1) Ja, i noen tilfeller kan det vise seg at flere egg enn 3 er befruktet (men det er ikke så vanlig). 2) Ja, et eller flere egg kan gå til grunne til i morgen - dessverre... 3) Jeg mener å ha lest at det er 25-30% sjanse til å lykkes pr. forsøk. Det er lettere å si noe om dette etter innsetting, når klinikken kan si noe om kvaliteten på det befruktede egget (deling, fragmenter osv.) Lykke til!
frk bulle Skrevet 7. mai 2009 #3 Skrevet 7. mai 2009 Hei, ville bare ønske deg lykke til i morgen, vet hvor nervepirrende denne situasjonen er.. Jeg har selv vært igjennom dette noen runder, og har ikke opplevd å ikke fått innsetting ved icsi, bare ved "vanlig" ivf..derfor heier jeg på icsi-metoden! Og ikke glem at du bare trenger ett gullegg, regner med at du bare skal ha inn ett ettersom du er på første runde og er såpass ung?? Masse lykke til i morgen iallefall..
håp-74 Skrevet 7. mai 2009 #4 Skrevet 7. mai 2009 Hei ; ) Kan desverre ikke svare på spm dine men ville bare ønske deg mass lykke til i morga. Jeg ble gravid på det første ICSI forsøket i 2003 så det går an. Skal til Haugesund å prøve ett fryseforsøk på Tirsdag vist alt går som det skal . lykke til ; )
KK24 Skrevet 8. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 8. mai 2009 god morgen. tusen takk for hjelpen jenter, jeg får krysse fingrene for at ingen har gått til grunne...skriver litt senere hvis alt går bra he he klem
Isopora Gravid♥ Skrevet 8. mai 2009 #6 Skrevet 8. mai 2009 Hei katta23 Hvordan har det gått i dag?? Klem isopora
KK24 Skrevet 8. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 8. mai 2009 hei Isopora 23pp. det gikk kjempe fint, fikk inn et 4 delt egg, som de sa var helt optimal og kjempe fin, fikk to på frys, så nå er jeg kjempe glad, håper spiren sitter der i 9 mnd he he. du da, holder du på med behandling? klem
håp-74 Skrevet 9. mai 2009 #8 Skrevet 9. mai 2009 Hei katta23 ; ) Så flott da att du fikk satt inn ett 4 delt egg og att du til og med fikk 2 på frys. Krysser fingrene for dere, husk å altid ha positive tanker ; ) Masse lykke til skal nok folge med deg ; )
KK24 Skrevet 9. mai 2009 Forfatter #9 Skrevet 9. mai 2009 hei, beklager å skrive så sent, men jobber nattvakt uff.... ja prøver å tenke positive tanker, er så redd jeg skal få mens til onsdag får ikke håpe det da. holder du på med noe behandling nå?
håp-74 Skrevet 9. mai 2009 #10 Skrevet 9. mai 2009 Hei katta23 Skal prøve ett fryseforøk på Tirsdag : s Er så spent på om egg overlever denne gangen, nærmer seg med stormskritt no. Får svar på Mandag om dei overlever!!!!! Skal krysse fingrene for deg ; )
Isopora Gravid♥ Skrevet 11. mai 2009 #11 Skrevet 11. mai 2009 Så moro å høre Det var jo kjempebra! Krysser fingrene for at du blir gravid nå Jeg skal begynne på spray 18 mai, så er veldig spennt. Sytes du det gikk greit å gå på medisiner og gjennomføre ivf eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå