:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 7. mai 2009 #1 Skrevet 7. mai 2009 jeg var på posten i dag og fikk "rett kopi" stemplet kopiene av mine atester. var på 2 forskjellige postkontorer og på begge skrev de "rett kopi" stempel på ark som ikke var orginaler. på det ene stedet fikk jeg til og med "rett kopi" stemplet et blankt ark. da kan man ikke følge mye med på det man gjør.
Musemor med tre søte små Skrevet 7. mai 2009 #2 Skrevet 7. mai 2009 Var det Posten som ga deg det stempelet??? Det er KUN offentlige institusjoner som skal gi ut dette stempelet for av det skal være gyldig. Etter at Posten ble Bring ble det at aksjeselskap og derfor ikke lenger en offentlige institusjon. Er slikt stempel fra Posten er i teorien ikke gyldig lenger.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 7. mai 2009 #3 Skrevet 7. mai 2009 Mulig det har vært postfunksjonærer som har sovet på jobb, MEN det er jo ikke normalt å få "rett kopi bekreftes" på en original. Den skal jo på kopien. Forsto kanskje ikke helt hva du mente, men vi stempler jo ihvertfall på min jobb (ikke postkontor) dette på kopien som har blitt tatt av en original.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 7. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 7. mai 2009 ja det var det de gjorde. stemplet på kopien som ble tatt av orginalen. men de tok kopi av kopier og stemplet noe som er temlig sløvt. og jeg var jo også sløv for jeg sente med mye rart i den bunken og fikk jo rett kopi av kopier av mye rart, til og med et blankt ark hadde hun klart og stemple og underskrive...hhehe
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 7. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 7. mai 2009 alle som kan gi ut gyldig leggitimasjon kan gi ut rett kopi stempel
Musemor med tre søte små Skrevet 7. mai 2009 #6 Skrevet 7. mai 2009 Sorry det gikk litt raskt. Mente statelig bedrift ikke offentlig institusjon. Det fins noen regler og hvem som kan bekrefte om en kopi av attester er korrekte, og en av dem er at den må gis av en som er ansatt i en statlig bedrift. Posten var statelig inntil nylig, men siden posten nå er et AS så skal de ikke tilby en slik tjeneste. Tror likevel ingen kommer til å underkjenne et slikt stempel fra Posten selv om det teoretisk sett ikke er gyldig.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 7. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 7. mai 2009 det står på samordna opptak at posten og andre steder som utgir legitimasjon er gyldig til å gi ut rett kopistempel i tillegg til offentlige institusjoner så det funker sikkert men ble bare så overasket over hvor lite kontoll det var.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 7. mai 2009 #8 Skrevet 7. mai 2009 mor, far og en liten med tut Du må ta med advokater også på listen din:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå