Gå til innhold

HJELP!!! Hva er omsorgsarbeid?? gjelder 23/5 regelen ved studiesøknad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er kravet?

Må jeg dokumentere permisjon for å få år godkjent?

Eller må jeg dokumentere at jeg har vært hjemmeværende?

Eller...??? WHAT!!!???

trenger desperat hjelp nå...

Skrevet

ingen????

Skrevet

Eneste man trenger er vist nok bostedsattest fra folkeregisteret om at man har delt bolig med barna sine, og muligens kopi av fødselsattesten. Slik jeg har forstått det i hvertfall. Jobber med flere studerende mødre.

Skrevet

De har fått det og godskriver 2 år på mine to barn...

problemet er bare at de vil ikke godkjenne arbeidsattestene mine.

så sitter å prøver å finne andre muligheter for å oppfylle kravene deres.

helsikkes skit altså!!!

INGEN av mine tidligere arbeidsgivere har skrevet noe om % stilling på attestene mine. Står kun i hvilke perioder jeg har jobbet der....

Skrevet

Kontakt tidligere arbeidsgivere å be sjekk om det kan ordne det nå. Jeg vet det er et problem at de slurver med å føre på stillingsprosent på attester.

.

Skrevet

Jeg prøvde desverre å ringe til stedene tidligere idag..

Det er ingen av mine daværende sjefer som arbeider der nå,så de kan ikke gjøre noe med det.

I tillegg har jeg i litt over ett år arbeidet som ekstrahjelp/tilkallingshjelp noe som har tilsvart godt over 100% stilling totalt sett,men hadde jo ingen fast % så kommunen (jobbet i barnehage) kan heller ikke hjelpe...

det står at utdanning også teller.

Gjelds det også det året jeg tok studiekompetansen på voksenopplæringen??

"Fagkravene kan telle som ett av de fem årene, hvis det ikke er overlapping med fag som inngår i hele årskurs som skal telle med i 5-årskravet."

(skjønner ikke helt hva de mener med den)

Skrevet

Trur faktisk ikkje eg hadde noko % på mine attestar når eg søkte høgskule i 2007......kom inn på 23/5 regelen eg au, men nå hadde eg ein sønn som var 3år da også sto det periode på attestane mine.....

Eg kom inn......

Det er jo nokon år sida så det kan hende at dei har blitt meire obs på det med % nå??

Hvilket fylke er det du søker i? Eg søkte i Telemark

Skrevet

jeg kom inn i 2007 jeg og med de samme attestene,men da søkte jeg meg inn i aust-agder..

er tromsø jeg vil inn på no...

eldste min e 5 år...

Skrevet

i følge mannen jeg snakket med på samordnaopptak er regnes barn som jobb. så har du en på 5 år, så skal den gå som 5 års jobb. venninnen min kom inn på det grunnlaget i fjor.

så det burde jo ikke være noe problem?

Skrevet

Trodde egentlig det jeg og,men la til arb attester og slikt for å gi et litt bedre inntrykk av hvem jeg var...

Er derfor jeg ikke skjønner hvorfor jeg bare har fått 2 år for ungene...

jeg vet at det er en maksimum på 1 år pr unge når man søker seg inn med realkompetansen,men har fått inntrykk av at det var forskjell mellom realkompetanse og 23-5 regelen....

Skrevet

han som jeg snakka med sa at man måtte velge mellom jobb og barn. altså at man ikke kan få for barn og jobb samtidig. kanskje derfor? men hvordan har du klart å fått svar på søknaden allerede nå? tidlig opptak?

hva med og ringe de og snakke med de i morgen? (eller har du prøvd?)

Skrevet

har søkt om tidlig opptak ja.

fått mangelmail hos de, må ringe dem imorgen..

prøver bare å finne mulige løsninger.. :-S

Du ringte samordnet opptak??

kanskje jeg skal prøve ringe de først for å høre hvordan regelverket er ;-)

Skrevet

ja jeg ringte de, fordi jeg ville vite hva jeg skulle sende inn. og da sa de at barn var jobb, sånn at om jeg hadde en på 5 år ville jeg ikke trenge noe annen jobberfaring.

så min går som 2,5 år.

kanskje dere flyttet til der dere bor nå for 2 år siden? og at idioten på samordna opptak tar det som at du bare har bod med barnet ditt i to år?

Skrevet

Blander meg litt inn jeg. Trodde man fikk max for 2 år jeg, og kun hvis man hadde vært hjemme med barna. Jeg var hjemme i 2 år, jobbet 1 år og er nå under utdanning(ikke det jeg vil bli, men kun for å komme inn på høyskole) så den varer i 1,5 år og så hadde jeg tenkt til å jobbe i 6 mnd. Men det gjelder hvis man har en 5-åring og ikke har vært hjemme i 5 år? Stiller man sterkere dersom man har vært i jobb eller utdanning også? Eller er det kun de karakterene fra de 6 fagene som gjelder?

Skrevet

vi flyttet hit nå i høst,men har aldri meldt flytting..og de har fått tilsendt bostedsbekreftelse fra folkeregisteret der det står oppført når samtlige av oss er født og at jeg har hadd ungene hos meg hele tiden...

Skrevet

det med 2 år er regelen for realkompetanse. Når man søker seg inn på realkompetanse skal du jo inn på grunnlag av det du har gjort. Det er begrenset hva man kan kreve av å være mor da..

Når det kommer til 23-5 regelen søker man seg jo inn på grunnlag av fagene man har tatt. Grunnen til at man må dokumentere 5 år er at man ikke skal kunne gå på uni som 16åring.

Det er slik jeg har blitt forklart det hele ihvertfall...

Må ringe samordnet imorgen ja å høre med dem...

Skrevet

Åja det gjelder realkompentansen ja. Da har jeg misforstått :) Blandet reglene jeg. Er 23\5 regelen jeg satser på å komme inn på. Realkompetanse hadde jeg aldri kommet inn med, er litt for ung for det og mange som har mye lengre erfaring enn meg.

Skrevet

nei da aner jeg ikke! men venninna mi kom inn på sykepleiern i fjor med 23/5 regelen og hun har aldri jobbet, men har en 5 år gamel datter og i tillegg sa de det til meg....hmm.. får håpe at du får kommet inn!

Skrevet

ikke sant??

da er vi jo enige vi....

da gjenstår det bare å overbevise skolen..hehe.. .;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...